معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تبریز عنوان کرد:

لزوم هوشمند سازی صنایع آذربایجان شرقی برای افزایش بهره وری/ حضور کمرنگ فاوای شهرداری در پروژه های هوشمند سازی تبریز

1399/09/16 - 16:48 - کد خبر: 33398 نسخه چاپی

نصر: معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در سفر خود به تبریز گفت: آذربایجان شرقی جزو استان های صنعتی کشور است و ظرفیت صنعتی بینظیری در این استان وجود دارد، ویژگی های جغرافیایی و اقتصادی این استان باعث تمایل صنایع به فعالیت در آذربایجان شرقی شده است، از این رو باید با همکاری و برنامه ریزی های کارشناسانه و دقیق تلاش بیشتری برای بهره برداری از این پتانسیل بکار گرفته شود.

به گزارش نصر، ستار هاشمی با بیان اینکه در سفر دو روزه خود به آذربایجان شرقی شاهد ظرفیت های فناورانه این استان بوده است، گفت: خوشحالم که مدیران استانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات  اشراف، دغدغه و راهکارهاب مختلفی در این حوزه دارند.
وی افزود: یکی از دغدغه مشترک همه دوستان بحث فضاست و از نظر من بهترین مکان برای پژوهش های فناورانه و پرورش ایده اتاق های خالی دانشگاه ها و فضاهای اطراف شرکت های صنعتی فعال در این حوزه هستند.
وی با بیان این نکته که آذریایجان شرقی واقعا ظرفیت های بی بدیلی دارد، اضافه کرد: توجه به توسعه فناوری و فعالیت واحدهای صنعتی بسیار ارزشمند است اما در مجموعه های صنعتی چقدر از ظرفیت های هوشمندسازی استفاده شده است؟! متاسفانه هوشمندسازی بسیار کمرنگ بود پس باید برای ارتقای بهره وری واحدها حتما به این موضوع توجه ویژه شود.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات ادامه داد: ظرفیت های بالقوه این مجموعه ها را باید را بالفعل کنیم و از ظرفیت های فنتوری نهایت استفاده را ببریم.
وی افزود: شهر تبریز با این همه زیبایی نیاز دارد در بحث هوشمند فعال تر باشد، متاسفانه حضور مجموعه فاوای شهرداری را در شهر احساس نمی کنیم،  مجموعه فاوای شهرداری باید پای کار بیاید  تا به اقتصاد منطقه کمک کند و شهر پیشرفت چشم گیری کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های آتی وزه نوآوری و فناوری اشاره کرد و گفت: برنامه ای داریم که دانشگاه ها را با فیبر نوری به شبکه ملی اطلاعات وصل کنیم و زیرساخت ارتباطی را با تمام توان توسعه بدهیم، انشالله استارت این کار از آذربایجان شرقی باشد.
هاشمی همچنین به یکی از مشکلات نوآوران اشاره کرد و گفت: معمولا تیم ها در حوزه تجاری سازی ایده چالش دارند، بحث های مالی و حسابداری در تجارت سازی ایده ها بسیار مهم است،تیم های توسعه باید روی این موضوع تمرکز داشته باشند تا بتوانند خلق ارزش کنند.
وی با اشاره به امکان بهره برداری از تکنولوژی های اینترنت همراه در صنایع اذربایجان شرقی گفت: تکنولوژی نسل پنجم همراه که یکی از چالش ها و رویداد های مهم ارتباطی و فناوری در دهه اخیر است، می تواند صنایع را متحول کند و یکی از کاربردهای این نسل از ارتباطات برای بکارگیری در صنایع برای هوشمندسازی آنهاست که می تواند بهره وری را تا 40 درصد افزایش دهد، که امیدواریم شاهد ایجاد و بهره برداری از این امکان در صنایع آذربایجان شرقی باشیم.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در خصوص کارخانه تولید تبلت و موبایل در شهرستان مراغه گفت: فضای زیست بوم گونه ای که اطراف این مجموعه تولیدی شکل می گیرد بسیار ارزشمند است، این مجموعه می تواند پایگاهی برای جوانان فعال در این حوزه شود و به سهم چشمگیری در شکل گیری اقتصاد دیجیتال و اشتغال زایی داشته باشد.
وی افزود: با توجه به فراگیری آموزش مجازی و نیاز مبرم کشور و خانواده‌ها به تبلت‌های ویژه دانش‌آموزان، در یک سفر فشرده به آذربایجان شرقی از کارخانه تولید تبلت‌های هوشمند ویژه دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان در مراغه که به همت شرکت نارتب توسعه پیدا کرده، بازدید کردم و در جریان آخرین روند فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفتم.
بر روی تبلت‌های تولیدی این شرکت به لحاظ کیفی کار ویژه‌ای صورت گرفته و استاندارهای کنترل استفاده کودکان توسط والدین پیاده‌سازی شده است.
شرکت نارتب خوشبختانه از ظرفیت تولیدی بالایی در این زمینه برخوردار است تا بتواند بخشی از نیاز خانواده‌ها، دانش‌آموزان و نوجوانان کشور را که بواسطه شیوع پاندمی کرونا به آموزش مجازی روی آورده‌اند را پوشش دهد.
ارتباط این شرکت با دانشگاه‌های منطقه و استان مشخص و تعریف شده‌است و در آینده نزدیک شهر مراغه و استان آذربایجان شرقی به کانونی برای جذب فعالان حوزه فناوری اطلاعات در شمال غرب کشور بدل خواهد شد.
نکته قابل توجه و تقدیر اینست که گروه نارتب با حساسیت درست و به جا روی کنترل کیفی و احترام گذاشتن به تجربه کاربری مصرف‌کنندگان، آزمایشگاه کنترل کیفی قابل قبولی را تجهیز نموده است.
انتهای پیام/
لزوم هوشمند سازی صنایع  آذربایجان شرقی برای افزایش بهره وری/ حضور کمرنگ فاوای شهرداری در پروژه های هوشمند سازی تبریز گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار