مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ظرفیت های بی بدیل آذربایجان شرقی در تولید فناوری/ فعالیت ۴۳ آزمایشگاه تحقیقاتی حوزه فناوری در دانشگاه های استان

1399/09/16 - 10:37 - کد خبر: 33355 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت:آذربایجان شرقی ظرفیت های فوق العاده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد و این ظرفیت ها به حدی است که میتوان ادعا کرد که این استان توانایی تبدیل شدن به یکی از مناطق خاص فناوری در سطح کشور داشته باشد.

به گزارش نصر، محمد فرزاد در نشست اختصاصی با معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و روئسای دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مدیران فعال این حوزه در استان با اشاره به پتانسیل های ویژه صنعتی استان، گفت: آذربایجان شرقی یک استان مرزی با هشت گمرک و هشت منطقه ویژه اقتصادی است و نزدیک به ۴ هزار واحد صنعتی فعال، ۱۰ مرکز رشد در دانشگاه ها، ۵ شتاب دهنده، ۵ منطقه علم و فناوری و ۱۷ شبکه نوآوری و فناوری در منطقه علم و فناوری ربع رشیدی در استان دایر است.
وی در ادامه به پتانسیل های دانشگاه های آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و افزود: ۷۶ مرکز علمی و دانشگاهی و ۴۳ آزمایشگاه تحقیقاتی حوزه فناوری در دانشگاه های استان فعال است.
فرزاد افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۱۹ فروشگاه مجازی  و یک هزار و ۱۴۶ توسعه دهنده تلفن همراه در استان فعال هستند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اضافه کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت های فوق العاده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد و این ظرفیت ها به حدی است که میتوان ادعا کرد که این استان توانایی تبدیل شدن به یکی از مناطق خاص فناوری در سطح کشور داشته باشد.
 
 
وی در ادامه ضمن اشاره به برخی مشکلات این استان در حوزه فناوری، گفت: شتاب دهنده ها یکی از اهرم های مهم حمایت از استارت آپ ها هستند اما، متاسفانه حمایتی از خود شتاب دهنده در استان نمی شود و فعالیت آنها منسجم و هماهنگی نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود برنامه ها و پیشنهادات اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان برای توسعه این حوزه را مطرح کرد و گفت: راه اندازی اولین سایبر پارک خصوصی کشور در تبریز، اقدام به ایجاد فضای کار اشتراکی و مرکز شتابدهی با همکاری اداره پست و شتاب دهنده آرتان ۱۱۰۰، مشارکت در ایجاد صنایع الکترونیک، ایجاد سامانه هدایت بنگاه های بخش خصوصی برای مشارکت در مناقصات بین المللی با همکاری بخش خصوصی و ایجاد صندوق مشترک سرمایه گذاری با صندوق منطقه آزاد ارس مجموعه اقداماتی است که بخشی از آنها به بهره برداری رسیده است و بخشی دیگر در دست اقدام است.
انتهای پیام/
ظرفیت های بی بدیل آذربایجان شرقی در تولید فناوری/ فعالیت ۴۳ آزمایشگاه تحقیقاتی حوزه فناوری در دانشگاه های استان گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار