روزهای قرنطینه را چگونه سپری کنیم؟

1399/09/12 - 10:39 - کد خبر: 33117 نسخه چاپی

نصر: یک روانشناس گفت: در ایام قرنطینه کرونایی، باید سعی کنیم از نظر فیزیکی فعال مانده و در طول روز نیز در خانه ورزش کنیم، چراکه این کار سبب می‌شود کمتر با مشکلات روانی مواجه شده و مغز انسان عملکرد بهتری در کارکردهای شناختی داشته باشد.

به گزارش نصر، شیوا محجل در گفت‌وگویی با ارائه توصیه‌هایی در خصوص فعالیت‌های مثبت در ایام قرنطینه کرونایی، اظهار کرد: در این ایام، سعی کنیم برنامه روزانه را مطابق روزهای غیرقرنطینه حفظ کرده و در صورت امکان، برای انجام فعالیت‌های مشابه در خانه برنامه ریزی کنیم و در حین تایم کاری نیز به دور کاری بپردازیم.
وی ادامه داد: اگر حرفه ما به نحوی هست که امکان دور کاری مقدور نیست، می‌توانیم زمان خود را به افزایش دانش حرفه‌ای پرداخته و یا مهارت‌های جدید بیاموزیم؛ همچنین زمان بیشتری را می‌توان صرف اموری مثل کتابخوانی، تماشای فیلم و... کرد که مدت‌ها دنبال فرصت برای انجام‌شان بودیم.
وی با بیان این‌که پیگیری مداوم اخبار ناراحت کننده کرونایی به صلاح مردم نیست، گفت: پیگیری مداوم اخبار ناراحت‌کننده به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که میزان استرس را در افراد افزایش می‌دهد؛ همچنین بهتر است در صورت استفاده از شبکه‌های مجازی و بازی‌های کامپیوتری، محتوای مناسب که حاوی خشونت نباشد را در مدت زمان کنترل شده در نظر گرفت.
این روانشناس توضیح داد: بیماری کرونا در سراسر دنیا شرایط ویژه‌ای حاکم کرده و در این میان، تغییراتی را در زندگی افراد ایجاد و درجاتی از استرس را به وجود آورده است، خصوصا برای افرادی که زندگی‌شان دچار تغییرات اساسی شده است.
وی توصیه کرد: افراد در تداوم شرایط تغییر، در صورتی که نتوانند با آن سازگاری ایجاد کنند، ممکن است دچار مشکلات و اختلالات افسردگی و اضطرابی شوند، از این رو باید با کمک مهارت حل مساله، این شرایط را به نفع سلامتی کلی مدیریت کنند.
وی اظهار کرد: می‌توانیم این برهه را به عنوان یک سنجش در نظر بگیریم که به چه میزان تحمل ناکامی و به تعویق افتادن اهداف را داریم، یا در ارتباط با دیگران و اعضای خانواده مهارت‌مان را بسنجیم و میزان سازگاری خود را افزایش دهیم.
محجل در ادامه با تاکید بر این‌که فرصت‌سازی از شرایط مختلف، مهارتی است که به نیاز سنجی و تصمیم گیری مربوط می‌شود، گفت: کرونا باعث شد که جوامع بیشتر بر دورکاری و یا دریافت خدمات از راه دور متمرکز شوند.
وی در این خصوص افزود: با توجه به گسترش و مقرون به صرفه بودن این روش احتمالا در دوران پسا کرونا هم استفاده از خدمات آنلاین در برخی موارد محفوظ و محبوب بماند؛ همچنین آموختن مهارت‌های جدید و یا به روز کردن اطلاعات و آموخته‌های پیشین در حوزه‌های مختلف، می تواند فرصت مناسبی برای پیشرفت‌های آتی باشد.
انتهای پیام/
روزهای قرنطینه را چگونه سپری کنیم؟ خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار