خبر/

بررسی لوایح شهرداری در وبینار شورای اسلامی شهر تبریز

1399/09/09 - 13:09 - کد خبر: 32924 نسخه چاپی

نصر: لوایح ارسالی شهرداری تبریز در وبینار شورای اسلامی شهر تبریز توسط اعضا شورا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نصر، لایحه شهرداري تبریز درخصوص اعمال مساعدت مالی و پرداخت مبلغ ۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به حساب ستاد کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح جهت تأمین بخشی از هزینه های خواربار سالیانه به دلیل کاوش پیکر مطهر شـهدا در مناطق برون مرزی غرب و درون مرزی جنوب، غرب و شمالغرب بررسی شد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: عمده شهدای تفحص نشده استان در مناطق غرب و شمالغرب قرار دارند که بودجه دولتی ندارند و بودجه دولتی برای تفحص شهدای جنوب کشور اختصاص داده می‌شود.
شکور اکبرنژاد نیز گفت: ۷۰ میلیون تومان مبلغ قابل توجهی نیست برای شهدایی که جان خود را فدای کشور کرده‌اند اگر بودجه دولتی وجود ندارد حتی باید از این مبلغ بیشتر اختصاص یابد.
اعضای شورای شهر با لایحه شهرداری مبنی بر کمک مالی به ارزش هفتاد میلیون تومان ستاد کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح مناطق برون مرزی غرب و درون مرزی جنوب، غرب و شمالغرب کشور موافقت کردند.

در ادامه لایحه شهرداری تبریز درخصوص  اعمال اصلاحات در ماده ۲۶ تعرفه عوارض محلی مبنی بر اخذ ۲ درصد غرامت به جای شرکت های بیمه گر از مالکین به غیر از واحدهای مسکونی در قالب تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات ایمنی شهرداری مصوب سال ۱۳۹۹ مورد بررسی قرار گرفت.
عبداله تقی‌پور اظهار داشت: وقتی مالکین کارخانه جات از شهرداری و سازمان آتش نشانی می‌توانند در زمان ارائه مجوز به شرکت زیان دیده می‌تواند یک چک به اندازه هزینه انجام‌شده برای شرکت اخذ کند تا پس از پرداخت بیمه وصول شود.
بر اساس تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر بررسی این لایحه به زمان بررسی تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۰ موکول گردید.
دستور پنجم وبینار شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر لایحه شـهرداري تبریز درخصوص تجویز عقد تفاهم نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعمال مساعـدت و پرداخت مبلغ ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰/ ۱ریال مبنی بر اختصاص سوبسـید کتاب به شهروندان طرح فصلی اختصاص بعنوان بن تخفیف خرید کتاب برای ۳۰ کتابفروشی به لحاظ ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بررسی شد.
فرج محمد قلی‌زاده در این باره گفت: چندین سال است وزارت ارشاد سالانه در دو فصل به کتاب فروشی ها اعلام می‌کند که در مدت زمان مشخص کتاب ها با ۲۰ درصد تخفیف به فروش برسد و سوبسیت آن را وزارت ارشاد پرداخت می‌کند.
وی اضافه کرد: سال گذشته پیشنهاد دادیم‌شهرداری نیز چنین اقدامی انجام‌دهد و ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه برای آن در نظر گرفته شده است.
قلیزاده افزود: اما اینکه امروز این موضوع را در قالب بن خرید کتاب مطرح می‌کنند جای تاسف است.
سونیا اندیش اظهار داشت: موضوع کتابخانه موضوع فرهنگی است و متولی آن مشخص است، دستگاه های اجرایی امروز شهرداری را به عنوان صندوقی می بینند که کم کاری های خود را با استفاده از شهرداری حل می‌کنند.
اندیش تصریح کرد: امروز آیا در تبریز فقط ۳۰ کتابخانه وجود دارد که بخواهیم به آنها هبه دهیم؟
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: مقصد توزیع هبه و نحوه اجرا و نظارت مشخص نیست، اگر می‌خواهیم فرهنگ کتاب خوانی را ترویج دهیم از اقدامات جزیره‌ای و مقطعی پرهیز کنیم.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص اظهار داشت: از کمیسیون ها می‌خواهیم لوایحی که به کمیسیون ها ارجاع می‌شود بررسی شود و پس از بررسی نظر کمیسیون اعلام شود.
محمد باقر بهشتی گفت: لوایح به درستی به کمیسیون ها ارجاع نمیشود و باید مشکل در سیستم شناسایی شود.
در نهایت مقرر شد این لایحه برای بررسی مجدد به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز ارجاع شود.
اسوتچی اظهار داشت: اگر شهرداری می‌خواهد به اقشار مختلف کمک کند به سبزبانان کمک‌کند که لباس های آنان خریداری نشده است.
لایحه شـهرداری تبریز درخصوص تجویز واگـذاری تبلیغات بدنه به تعداد ۴۰۰ دسـتگاه اتوبوس دولتی و خصوصی با قیمت پایه مزایـده با ۲۵ درصـد پایین تر از تعرفه مصوبه مقرر در دفترچه عوارض محلی سالجاری به مدت یکسال با قید ضرورت یک فوریت بررسی شد.
در پایان اعضای شورای شهر با لایحه شهرداری  تبریز موافقت کردند.
لایحه شـهرداری تبریز درخصوص تجویز اعمال کاهش بر اجاره بهاء رسـتوران هـا، بوفه هـا و عوارض ورودی ائل گلی به منظور جلوگیری از هرگونه ایجاد و بروز مشـکل براي مسـتاجرین بـدلیل کاهش درآمد آنان به لحاظ کاهش مسافرین و محدودیت هاي ایجاد شده ناشـی از ویروس کرونا بعنوان مساعدت به مدت حداکثر یکسال بررسی شد.
محرم محمدزاده اظهار داشت: تا پایان سال با توجه به تعطیلی دو هفته‌ای غرفه داران پارک ائل گلی ۵۰ درصد تخفیف داده شود.
عبداله تقی‌پور گفت: متضررین از کرونا فقط غرفه داران ائل گلی نیستند. باید تصمیم‌ واحدی برای همه مستاجرین شهرداری تعیین شود.
محمد باقر بهشتی تاکید کرد: رقم تخفیف داده شده به غرفه های ائل گولی بودجه سازمان پارک ها است که هر مقدار تخفیف داده شود باید جایگزین تامین درآمد سازمان سیما منظر و فضای سبز را نیز تعیین کند.
محمدزاده تصریح کرد: مدیران شهرداری از اجرایی کردن ضمانت نامه های مستاجرین غرفه های ائل گلی خودداری کنند تا این عزیزان دچار مشکل نشوند.
لایحه برای بررسی بیشتر و اخذ تصمیم واحد برای مستاجرین شهرداری به جلسات بعدی موکول شد.
 انتهای پیام/
بررسی لوایح شهرداری در وبینار شورای اسلامی شهر تبریز منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار