شهردار تبریز؛

۵۰ کلبه کتاب در مجتمع‌های مسکونی احداث شده است

1399/08/29 - 14:31 - کد خبر: 32235 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز گفت: شهرداری اقدامات مهمی برای ترویج کتابخوانی در شهر انجام داده که یکی از آن‌ها احداث ۵۰ کلبه کتاب در مجتمع های مسکونی است.

به گزارش نصر، ایرج شهین باهر با اشاره به ضرورت اولویت بندی در حوزه کتاب، گفت: اقدامات ما باید در راستای جلب حضور فعال افراد در کتابخانه های شهر باشد؛ البته در حال حاضر شیوع ویروس کرونا این امکان را گرفته و سعی ما ایجاد بستر کتابخوانی در خانه یا فضای مجازی است.
او یادآور شد: امروز در خانه برخی از شهروندان، فضایی برای کتابخوانی وجود ندارد و در همین راستا سعی ما  احداث کتابخانه و قرائت خانه در مناطق کم برخوردار است.
ایرج شهین باهر با بیان اینکه شهرداری تبریز در مناطق کم برخوردار دو کتابخانه در دست احداث دارد، افزود: ۱۲ مکان جدید و با پروانه ساخت رایگان، در اختیار خیران قرار می‌دهیم تا اقدام به احداث کتابخانه کنند.
شهردار تبریز تعداد کتابخانه تحت مدیریت شهرداری را ۲۹ کتابخانه عنوان کرد و ادامه داد: از نهاد کتابخانه های عمومی می خواهیم خیرین کتابخانه‌ ساز را به ما معرفی کند تا زمین برای ساخت کتابخانه در اختیارشان قرار دهیم.
شهردار تبریز با اشاره به پویش «در خانه بخوانیم» افزود: شهرداری تبریزز مسابقه کتابخوانی را در دوران کرونا برگزار کرد که خوشبختانه استقبال خوبی از این رویداد شد. امیدوارم که دست در دست هم، بتوانیم بیش از پیش کتاب و کتابخوانی را توسعه دهیم.
انتهای پیام/
۵۰ کلبه کتاب در مجتمع‌های مسکونی احداث شده است منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار