یادداشت سردبیر/

داغ کرونا بر سینه فرهنگ و هنر آذربایجان

1399/08/11 - 09:38 - کد خبر: 29955 نسخه چاپی

نصر: روز گذشته یکی از تلخ ترین خبرهای کرونایی که به واقع غیرمنتظره نیز بود؛ رسانه ای شد.

" دکتر محمد محمدپور مدیر کل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بر اثر کرونا درگذشت."
صبح روز جمعه این هفته بود که از طریق یکی از دوستان مطلع شدم دکتر محمدپور به دلیل ابتلا به بیماری کووید 19 در خانه بستری است و به نقل از آن مرحوم نقل کرد که حالش زیاد مساعد نیست و احتمالا به بیمارستان برود.
شنیدن این خبر دلشوره ای دوچندان به من وارد کرد چرا که در روزهای گذشته خبرهای ناگوار زیادی را شنیده بودم و در چند هفته اخیر نیز دو تن از دوستان و همکاران رسانه ایم به دلیل درگیری شدید با کرونا روزهای سختی را سپری می کنند و شنیدن صدای همراه با تنگی نفس شان نگران ترم کرده بود و گویا این دلشوره ها هنوز قرار نیست به این زودی ها ما را رها کند.
کرونا هر روز عزیزان مان را می گیرد و شنیدن اخبار تلخ در این روزهای سخت گویا به عادتی معمول تبدیل شده است و بی شک تاثیرات چنین جو روانی در آینده خود را نشان خواهد داد.
آری... صبح شنبه بود که تلاش کردم از طریق روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جویای احوال دکتر محمد پور شوم که امکان برقراری تماس مهیا نشد تا اینکه 5 دقیقه بعد یکی از همکاران رسانه ای تماس گرفت و خبر از فوت دکتر داد.
باورم نمی شد و در کلام اول پرسدم: مطمئن هستی گویا فعلا خانه بستری است" که دوستم سجاد گفت: نه چند دقیقه پیش دارفانی را وداع گفت!
شنیدن این خبر غیر قابل هضم بود برایم؛ گویا هنوز خبر صحت ندارد ولی بعد از دقایقی که کانال های خبری و خبرگزاری ها پر شد از انعکاس این درگذشت جانسوز دیگر باورم شد که آقای مدیر کل خوش اخلاق، متین ، صادق و دلسوز دنیایش را برای همیشه عوض کرده است.
دکتر محمدپور را از سال هایی که رئیس کتابخانه ملی تبریز بود می شناختم؛ مدیری توانمند، جدی و خلاق.
در پنج سال اخیر هم که در کسوت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سکاندار کشتی فرهنگ و هنر استان بود اقدامات شایسته فراوانی را انجام داد ولی نکته بسیار حائز اهمیت که در کمتر مدیر کل سال های گذشته فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیده بودم؛ دفاع قاطع اش از رسانه های استان بود.
هیچ گاه فراموش نمی کنم در جلسه شورای اداری استان که یکی از شهرداران وقت تبریز با زیر سئوال بردن نقد رسانه ها به ویژه آژانس خبری تحلیلی نصر قصد داشت از آب گل آلود ماهی بگیرد با واکنش تند و جدی دکتر محمدپور در دفاع از رسانه ها مواجه شد.
اینکه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با جسارت پشت پا زند به تعارفات مرسوم بین مدیران و تکیه کند بر توان رسانه ها و افکار عمومی در این استان کمتر پیدا می شود چرا که اکثر مدیران تعارفات را بر دفاع از حق ترجیه داده اند که بسیار هم تاسف بار است.
اما ... مدیر کل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در نیمه های پنجاه و دومین پاییز زندگی اش دیار فانی را وداع گفت جسارت و دفاع از حق را همواره بر حفظ میز و پست اش ترجیه داد.
هیچ گاه یادم نمی رود بعد از انتخابات دومین دوره ریاست جمهوری آقای روحانی؛ زمانی که از دکترمحمدپور به عنوان خبرنگار سئوال کردم: آقای دکتر گویا قرار است یکی از روحانیون اصلاح طلب را جایگزین شما کنند ؛ با آرامشی مثال زدنی اظهار داشت: آقای کریم زاد ما برای کار کردن و خدمت به خلق آمده ایم؛ این خبرها صرفا برای مایوس کردن ما از کار و تلاش است که ما هم مایوس نمی شویم تا روز آخر که مدیر کل هستم تلاش می کنم شرمنده اهل فرهنگ و هنر و ادب استان نشوم.
دکتر محمدپور برای همیشه از کنارمان رفت ولی افتخار می کنیم که مدیر کل صادق و جسور فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نام اش ماندگار شد تا الگویی باشد برای مدیران آینده ...
روحش شاد و یادش گرامی.
 
 
 
داغ کرونا بر سینه فرهنگ و هنر آذربایجان امیر کریم زاد شریفی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار