نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

بسیج دانش آموزی ظرفیتی برای تربیت آینده سازان

1399/08/08 - 15:51 - کد خبر: 29811 نسخه چاپی

نصر: به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در جمع مسئولان بسیج دانش آموزی و دانش آموزان بسیجی استان، افزود: دانش آموزان مسئولان و مدیران آینده کشور خواهند بود و زمام امور به دست آن ها مدیریت خواهد شد بنابراین باید بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش در تربیت آن ها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

به گزارش نصر، وی با بیان اینکه هرچه دانش آموزان به سمت بسیج دانش آموزی سوق یابند به همان میزان از آسیب ها مصون خواهند بود، خطاب به مسئولان تاکيد کرد: توجه کنید آموزش های تربیتی آن ها مناسب با سن، ذائقه و زمان حال باشد تا نتایج بهتری را شاهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تبیین گام دوم انقلاب را رسالت مهم بسیج دانش اموری خواند و یادآور شد: بیانیه گام دوم، یک بیانیه و اطلاعیه عادی نیست بلکه منظور حرکت 40 سال آینده انقلاب است.
امام جمعه تبریز ایجاد امید، انگیزه و مسئولیت پذیری آگاهانه نسبت به آرمان های انقلاب را ار جمله ماموریت های بسیج دانش آموزی در راستای حرکت گام دوم انقلاب برشمرد.
وی افزود: باید حرکت بسیج دانش آموزی در تربیت دانش آموزان به گونه ای باشد که شاهد تحقق گام دوم انقلاب حداقل در 20 سال آینده باشد و سریع تر به اهداف مدنظر آن برسیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: تحلیل درست از وضعیت و شرایط موجود، بررسی و هم اندیشی و آزاد اندیشی در این فضا از الزاماتی که در راستای گام دوم می تواند تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در گام دوم انقلاب اظهارکرد: نوجوانان و جوانان روحیه ریسک پذیری دارند و برای استفاده از این ظرفیت تجارب بزرگان و پیشکسوتان نیز مهم و ارزشمند است.
وی اهمیت ارتباط بسیج دانش آموزی با جوانان را حیاتی خواند و گفت: نقش جوانان به قدری مهم است که رهبر فرزانه انقلاب روز گذشته خطاب به جوانان فرانسه خواستار مطالبه گری آن ها از مکرون برای اقدام احمقانه اش در اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام شدند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم توجه به فضای مجازی و استفاده بهینه از این فضا را مهم قلمداد و تصریح کرد: تمرکز بسیج دانش آموزی در فضای مجازی، شبکه اجتماعی و تولید محتواهای آن ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی در همین حال ادامه داد: فضای مجازی تهدبدها و آسیب هایی دارد ولی باید با محتواسازی و تدوین برنامه های مناسب تهدیدهای آن را به فرصت تبدیل کرد.
انتهای پیام/
بسیج دانش آموزی ظرفیتی برای تربیت آینده سازان منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار