خبر/

رنو آرکانا/ اولین کراس اور کوپه اروپا

1399/07/03 - 16:15 - کد خبر: 27668 نسخه چاپی

نصر: رنو از خودروی جدید خود به نام آرکانا برای بازار اروپا رونمایی کرد و فروش آن از سال ۲۰۲۱ شروع خواهد شد.

به گزارش نصر، آرکانا اولین کراس اور-کوپه ای است که یک خودروساز مهم اروپایی برای بازار اروپا تدارک دیده است.
رنو آرکانا اولین بار به عنوان یک خودروی مفهومی و درحد طراحی در اوت سال 2018 به نمایش درآمد اما حالا امکان تولید انبوه آن فراهم آمده و به زودی در اروپا به فروش خواهد رسید. کراس اور کوپه اول در بازار روسیه و در سال گذشته باب شد. اما تفاوت های مهمی بین مدل کراس اور-کوپه روسی با آرکانای مخصوص اروپا وجود دارد.

آرکانا از ظاهری با ظرافت تر برخوردار است چون از پپکیج RS-Line‌ بهره می برد و امکان نصب آپشن های بیشتری روی آن وجود دارد. تزئینات داخل آن هم به روز تر است و یک صفحه نمایش لمسی شبیه تبلت به عنوان سیستم صوتی-تصویری-اینترنتی برای آن در نظر گرفته شده است.
البته بسته به تریم داخل 3 نوع صفحه نمایش در نظر گرفته شده 4.2 اینچی، 7 اینچی و 10.2 اینچی. برای ورژن غیرهیبریدی با این که شکل و شمایل آن شاسی بلند کوپه به نظر می آید اما فضای صندوق آن 18.1 فوت مکعب (513 لیتر) است که برای یک کراس اور کوپه فضای بزرگی است.
در بخش قوای محرکه هم رنو آرکانا با کراس اور کوپه روسی تفاوت چشمگیر دارد و به جای یک موتور بنزینی 1.3 لیتری توربو از آخرین قوای محرکه هیبرید شده ی رنو بهره مند شده و توان آن 140 اسب بخار (104 کیلووات) و در ورژن هیبریدی 160 اسب بخار (119 کیلووات) با موتور TCe‌ با حجم موتور 1.3 است.
گیربکس آن اتومات دوکلاچه است در حال حاضر مدل هیبریدی این قوای محرکه مجهز به E-Tech‌ در خودروهای کلیو، کپچر و مگان به کار رفته است. برای خلق این قوای محرکه 150 ثبت اختراع صورت پذیرفته و خیلی از این فناوری ها ابتدا در خودروهای فرمولا1 به کار رفته است.
فرانسوا لوران François Laurent مدیر برنامه آرکانا می گوید: «آرکانا یکی دیگر از مثال هایی است که نشان می دهد چگونه مدرنیته و نوآوری در دی ان آ شرکت رنو ریشه دارند.
این خودرو یک هیبرید در تمام سطوح است و به طور بی نقصی کدهای کوپه را با اس یو وی ترکیب کرده و موجب شده واکنش پذیری و چابکی در این خودرو با هم ترکیب شوند. این خودرو نیروی تازه ای به سگمنت خودروهای شاسی بلند جمع وجور می دهد که مغز و هسته مرکزی بازار خودروی اروپا را تشکیل می دهد.»
انتهای پیام/
رنو آرکانا/ اولین کراس اور کوپه اروپا منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار