استاندار آذربایجان‌شرقی؛

از ظرفیت خیران و سمن‌ها برای تقویت ورزش استفاده شود

1399/06/12 - 14:35 - کد خبر: 26226 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ورزش ضامن سلامت جامعه است، گفت: از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و خیران برای تقویت ورزش استان استفاده شود.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای عالی ورزش استان اظهار کرد: هنر مردان بزرگ، مدیریت در شرایط سخت است و ما امروز در شرایط سختی قرار داریم.
وی با بیان اینکه آینده در گرو اکنون است، افزود: در هر شکل ممکن نباید از جوانان غفلت کنیم و اگر جوانانی سالم تربیت کنیم، جامعه ای سالم خواهیم داشت.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه کرونا درس های زیادی به ما داد و آن اینکه همه چیز با نیروی مردمی حل می شود، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ نشان داده ایم که هر موقع همدل بوده ایم بر مشکلات فائق آمده و به توفیق رسیده ایم و غرب و جامعه اروپایی به زعم خودشان عرصه بالندگی را بر ما تنگ کرده اند.
پورمحمدی با تاکید بر مهم شمردن ورزش در زندگی امروزی، گفت: آینده بازتابی از رشد و به ثمر نشستن استعدادهای امروز این مرز و بوم است و در موضوع همت جوانانه و کمک مومنانه با فرمایش رهبر معظم انقلاب، جوانان ورزشکار و برتر استان به میدان آمده و با درآمد اندک خود الگوسازی کردند.
ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز گفت: ۳۴ تیم توسط شهرداری های سراسر کشور اداره می شوند اما تیم های شهرداری تبریز به سهولت از گردونه رقابت در رشته های مختلف بیرون رفتند و ورزشکاران دختر و پسر آذربایجان شرقی در سایر استان ها به فعالیت ورزشی خود ادامه می دهند.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در گزارشی از فعالیت های جامعه ورزش در ایام کرونا گفت: از ۱۵۷ هزار نفر ورزشکار فعال در حوزه ورزش همگانی استان فقط ۱۰ نفر مبتلا داشتیم که بهبود یافتند.
ابراهیم فیروزی افزود: ۱۵۰ باشگاه از یک هزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی فعال در استان مجبور به تعطیلی باشگاه شدند و یک هزار و ۲۰۱ باشگاه استان در سامانه اعطای وام به باشگاه های ورزشی ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: بعد از شیوع کرونا، هشت هزار و ۴۳۱ نفر به صورت تمام وقت و ۶ هزار و ۱۸۹ نفر به صورت پاره وقت در یک هزار و ۲۰۱ باشگاه ورزشی استان فعالیت دارند که این آمار با کاهش هشت درصدی نسبت به قبل از کرونا مواجه است در حالی که این تعداد قبل از کرونا ۱۳ هزار نفر بود.
فیروزی افزود: هزار و ۱۲ باشگاه در سامانه وام وزارت ورزش و جوانان ثبت نام کرده اند و ۷۲۵ مورد در سامانه کارا و این درحالی است که ۱۵۰ باشگاه موفق به اخذ وام شده اند.
انتهای پیام/
 از ظرفیت خیران و سمن‌ها برای تقویت ورزش استفاده شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار