خبر/

پارک جنگلی ارم؛ بزرگترین پارک جنگلی شمال غرب تبریز

1399/05/27 - 16:47 - کد خبر: 25351 نسخه چاپی

نصر: پارک جنگلی «ارم» نمونه‌ای از پارک‌های جنگلی داخل شهری با فضاهای سبز در شهر تبریز میزبان گردشگران و طبیعت گردان است.

به گزارش نصر، یکی از این جاذبه های طبیعی کلانشهر تبریز،  پارک جنگلی ارم می باشد این پارک جنگلی تقریبا در تمامی فصول سال میزبان افراد جامعه ازسطوح و طبقات مختلف است به همین منظور امکانات و خدماتی جهت تسهیل امور افراد در نظر گرفته شده است.
این پارک به مساحت ۹۰ هکتار توسط منابع طبیعی استان قبل از انقلاب در شمال غرب شهر تبریز  احداث و تحت مدیریت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز بوده و به دلیل قرار گیری در محدوده شهر و اختصاصاً از زمان تشکیل شهرداری منطقه ۱۰ به این منطقه انتقال یافته است.
هنگامی که به این پارک جنگلی وارد می شوید، طبیعت سرسبز و زیبای آن شما را به وجد خواهد آورد.
این پارک جنگلی در ایام بهار و تابستان برای ساکنان و نیز گردشگران ورودی به شهر علاوه بر استراحت چند ساعته و لذت از محیط طبیعی پارک، می‌توانند از امکانات شهربازی برای گذراندن اوقات فراغت خود و کودکانشان استفاده کنند و به خاطر هوای بسیار خنک و دلنشین پارک، بیشتر اهالی ساکن در این منطقه در بعداز ظهرهای تابستان به این پارک رهسپار می‌شوند.
پارک جنگلی ارم علاوه بر طبیعت زیبایی که دارد دارای امکانات متنوعی است که نسبتا نیاز های رفاهی افراد منطقه را پاسخ می‌دهند شهربازی، زمین بازی کودکان، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی از امکانات این پارک زیبا است.
 این پارک دارای آلاچیق‌ها و میز و صندلی‌های متعدد و همچنین مکانی مناسب برای گذراندن تعطیلات و روزهای تابستان است.
انواع نهال های سازگار با آب و هوای تبریز همچون زبان گنجشک، عرعر، سنجد، انواع کاج و ... در این محدوده کاشته شده است.
در پارک جنگلی ارم با توجه به موقعیت قرارگیری در مجاورت گسل شمال شهر، نزدیکی به بیمارستان عالی نسب و همچنین وجود باند فرود بالگرد، ایستگاه آتش نشانی شماره ۱۵ و کنارگذر شمالی پاسداران، اردوگاه احداث اردوگاه اسکان اضطراری راه اندازی و همچنین محل مشخصی برای بیمارستان صحرائی به خانواده های نیروهای انتظامی و امنیتی در نظرگرفته شده است.
پارک جنگلی ارم در حاشیه شمالی چسبیده به اتوبان پاسداران با ارائه مجموعه بزرگ استراحتی و تفریحی با نام پارک آبشار، شامل المان آبشار، زمین های روباز ورزشی، آلاچیق، وسایل بازی کودکان، بوفه و رستوران، سرویس بهداشتی، آبخوری، مبلمان متناسب، پارکینگ و ... در تمامی فصول سال خصوصاً تابستان به اهالی منطقه و مسافران عبوری سرویس دهی می نماید.
همچنین مسیر جاده سلامت و دوچرخه نیز در داخل پارک جنگلی محیط سرسبز و سرشار از اکسیژن با امنیت کامل برای پیاده روی و دوستداران دوچرخه سواری فراهم می آورد.
این پارک دارای چندین سالن گلخانه سرپوشیده نایلونی، یک باب نمازخانه مجهز، شهربازی و زمین استاندارد فوتبال با عرصه چمن مصنوعی است که مورد استفاده شهروندان شهرک ارم، رضوان، توسعه ارم، بهمن آباد و اهالی سکونتگاههای غیررسمی کوثر شرقی و غربی و بهشتی و ... می باشد.
پارک جنگلی ارم مکانی مناسب برای ورزش صبحگاهی است که شامل وسایل ورزشی و بدن‌سازی بوده و شهروندان می توانند با حضور در این پارک از شادابی و نشاط ورزش صبحگاهی بهره ببرند.
انتهای پیام/
پارک جنگلی ارم؛ بزرگترین پارک جنگلی شمال غرب تبریز منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار