گزارش نصر از صحن علنی شورا/

سرمایه گذارها در دالان های پرپیچ و خم بروکراسی/ ۲۰ پروژه مسکوت در تبریز

1398/03/30 - 13:32 - کد خبر: 2532 نسخه چاپی

نصر: سرمایه گذارها در زمان جذب به یک پروژه وارد دالان های پیچ در پیچ بروکراسی می شوند و در نهایت چون نیازهای آنها در سیستم کنونی فراهم نیست از پروژه کنار می کشند.

به گزارش نصر، ایرج شهین باهر در صحن علنی شورای اسلامی تبریز گزارشی از عملکرد سرمایه گذاری و مشارکت در شهرداری ارائه کرد و گفت: به دنبال جذب سرمایه گذاری باشیم که برای توسعه زیرساخت های شهری هزینه کند و استفاده از امتیاز های تبریز ، برای شهر ایجاد ارزش افزوده کند.

وی افزود: چیزی که از گذشته تا امروز به اسم سرمایه گذاری انجام گرفته است، نوعی مشارکت می باشد که نتیجه مثبتی هم نداشته است و بیشتر شکل سرمایه برداری دارد.

وی با بیان اینکه باید برای رفع نیاز های شهری سرمایه گذار جذب کنیم، اذعان داشت: ساخت و ساز در زمین های شهرداری سرمایه گذاری به حساب نمی آید.

شهردار تبریز ادامه داد: وضعیت اقتصادی در حوزه ساخت و ساز مشخص است و سرمایه گذاران به دنبال توجیه و امنیت اقتصادی هستند از این رو بیشتر سرمایه ها به سمت طلا و دلار رفته است و نیاز است، اقداماتی در راستای جذب سرمایه گذار انجام گیرد.

در ادامه این جلسه، جمالی مدیر سرمایه گذاری شهرداری با بیان اینکه درآمد شهرداری بیشتر عوارضی هست و برای سرمایه گذاری در شهر مناسب نیست ، گفت: متاسفانه این مسئله مدیریت شهری را دشوار می کند و اگر این ضعف را جبران نکنیم شکاف بین نیاز ها و میان  سرمایه گذاری بیشتر می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به درآمد های خارج از شهرداری بیشتر توجه کنیم، اذعان داشت: حوزه سرمایه گذاری موضوعی بین بخشی است اما مدیریت سرمایه گذاری تا کنون تصمیم گیرنده نبوده است.

وی افزود: برای زیرساخت قانونی و سیاست های تشویقی برای حمایت از سرمایه گذار برنامه ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: سرمایه گذارها در زمان جذب به یک پروژه وارد دالان های پیچ در پیچ بروکراسی می شوند و در نهایت چون نیازهای آنها در سیستم کنونی فراهم نیست از پروژه کنار می کشند.

جمالی با اشاره به اینکه از سال ۸۵ تا کنون ۵۲ پروژه B.O.T یا پروژه موقت با سرمایه گذاری به میزان ۱۸.۴ میلیارد تومان انجام گرفته است، اظهار داشت: ۴۸پروژه مدنی یا دائم با هزینه ۴ هزار و ۱۳۱ میلیارد انجام گرفته است و ۲۰ پروژه هم در حال حاضر مسکوت است.

وی دلیل مسکوت ماندن پروژه ها را آغاز بدون مطالعه اقتصادی آن خواند و گفت: طرف سرمایه گذار بعد از مدتی کنار کشیده است و پروژه نیمه کاره مانده است.

وی افزود: پروژه های در دست اقدام تبریز، مجمتع ورزشی ولیعصر،خدمات تجاری افلاک نما،مجموعه مختلط توقفگاه شرکت واحد، پارک حاشیه هوشمند، کارواش مکانیزه،احداث باغ وحش و... است.

انتهای پیام/

سرمایه گذارها در دالان های پرپیچ و خم بروکراسی/ ۲۰ پروژه مسکوت در تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار