مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تبریز خبر داد:

توسعه سه برابری CIP فرودگاه بین المللی تبریز/ دبی زاییده مدیران بی لیاقت ایرانی است

1399/05/23 - 09:38 - کد خبر: 25064 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تبریز از اجرای طرح توسعه سه برابری CIP فرودگاه بین المللی آیت الله شهید مدنی تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، حبیب ماهوتی در نشست خبری که به بهانه گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد ؛ افزود: طرح توسعه CIP فرودگاه تبریز با هدف جذب برخی سفرهای ترکیبی بین المللی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: با توسعه سه برابری این فضا و افزوده شدن امکانات از جمله هتلینگ در فرودگاه تبریز تلاش داریم تا برخی سفرهای هوایی ترانسفر و چارتر را که هم اکنون از فرودگاه امام (ره) تهران صورت می گیرد به سمت تبریز سوق دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل این طرح روزانه برای حداقل 100 نفر مسافر می توان ارایه خدمات داد.
 
60 نمایشگاه در تقویم نمایشگاهی تبریز
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تبریز در ادامه به برگزاری نمایشگاه های مختلف در سالجاری اشاره کرد و افزود: اگر چه شیوع بیماری کویید 19 تاثیر بسزایی در لغو و تغییر برنامه های نمایشگاهی ما داشت ولی تلاش کردیم به عنوان اولین نمایشگاه کشور با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزاری نمایشگاه را استارت بزنیم.
وی اضافه کرد: سلامتی مردم برای ما اولویت اول است به همین دلیل تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا حتی با صرف هزینه های زیاد زمینه ضدعفونی کردن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در طول برگزاری نمایشگاه رعایت کنیم.
ماهوتی با بیان اینکه برگزاری بسیاری از نمایشگاه ها نه تنها برای شرکت نمایشگاهی تبریز سود ندارد افزود: اکثر این نمایشگاه ها هزینه هایی را به شرکت تحمیل می کند و در شرایط کنونی نیز به دلیل هزینه در به کارگیری مواد ضدعفونی کننده این هزینه ها چند برابر شده است.
وی تاکید کرد: حفظ وجهه نمایشگاه تبریز در بین سایر نمایشگاه های کشور یکی از اصلی ترین دلایل بازگشایی نمایشگاه ها بود که اثبات کنیم با رعایت شیوه های نامه های بهداشتی نیز می توان جریان اقتصاد، تولید و پویایی صنعت را حفظ کرد.
وی به برگزاری برخی نمایشگاه های در آینده اشاره کرد و افزود: دومین نمایشگاه تخصصی کتاب های آموزشی و‌کمک آموزشی ۱۱ الی ۱۷ شهریور در تبریز برگزار می شود.
 
 
خبرنگاران یار و یاور نمایشگاه تبریز
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تبریز در ادامه به نقش خبرنگاران و رسانه ها در اعتلای نام نمایشگاه بین المللی تبریز اشاره کرد و افزود: خبرنگاران همواره در کنار نمایشگاه بین المللی موجب توسعه و‌ رونق شده اند.
وی ادامه داد: رسانه ها به عنوان مهمترین پل ارتباطی نقش بی بدیلی در نشان دادن ظرفیت های شهر و استان دارند.
ماهوتی ظرفیت های فضای مجازی را بسیار مهم و تاثیر گذار خواند و افزود: حتی امروزه تاثیر تبلیغات محیطی در شهر نیز  به واسطه تولد فضای مجازی کمرنگ تر شده است.
 
خسارت های کرونا به نمایشگاه بین المللی تبریز
ماهوتی در پاسخ به سئوال خبرنگار نصر که در خصوص میزان خسارت های وارده به این نمایشگاه از قبل شیوع ویروس کرونا پرسید اظهار داشت: میزان ریالی یا ارزی خسارت ها ارزیابی نشده است ولی همانند سایر بنگاه های اقتصادی این شرکت نیز به دلیل شیوع بیماری متضرر شده است.
وی اضاف کرد: برخی از نمایشگاه های تقویم نمایشگاهی تبریز لغو و یا جابجا شدند بسیاری از شرکت های خارجی و حتی داخلی به دلیل قرمز بودن وضعیت کرونایی تبریز از حضور در تبریز خودداری کردند.
وی تاکید کرد: اگر چه این شرکت نیز متضرر شد ولی با توجه به اینکه کرونا اپیدمی جهانی پیدا کرد و همه بشریت تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند بنابراین ضرر اقتصادی در این خصوص هم بسیار محتمل بود به طوری که فقط از بابت لغو نمایشگاه های اسفندماه سال گذشته نمایشگاه بین المللی تبریز بالغ بر 70 میلیارد ریال متضرر شد.
 
دلایل رکود در توسعه نمایشگاه بین المللی تبریز
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تبریز در پاسخ به این سئوال خبرنگار نصر که چرا شرکت نمایشگاه بین المللی تبریز پس از سال های پر رونق و ایجاد بسترهای جدید نمایشگاهی سال هاست با رکود توسعه مواجه است اذعان داشت: پاسخ این سئوال را باید مسئولانی بدهند که سال ها این شرکت را دچار حاشیه و مشکلات حقوقی و قضایی کردند که خوشبختانه سال گذشته تمام این مشکلات حل شد.
وی ابراز امیدواری کرد: از سال 1400 رونق توسعه نمایشگاه تبریز باز می گردد و شاهد توسعه فضاهای نمایشگاهی و بهره مندی از ظرفیت های جدید نمایشگاه خواهیم شد؛ مجوز احداث سالن 35 هزار مترمربعی را نیز دریافت کرده ایم که ان شاالله از سال آینده استارت ساخت آن را می زنیم.
ماهوتی اذعان داشت: ما شعار "تبریز را شهر نمایشگاهی خاورمیانه می کنیم" را محقق کردیم و لی همان زمانی که در شهرهایی مثل دبی با چهارپا تردد می کردند.
وی رونق اقتصادی دبی را زاییده مدیران بی لیاقت ایرانی دانست و تاکید کرد: اگر امروز چنین شهرهایی میزبان نمایشگاه های بین المللی هستند آن زمان که نمایشگاه تبریز راه اندازی شد خبری از پیشرفت در دبی نبود در سایه برخی سیاست های اشتباه امروز شاهد توسعه چنین کشورهایی هستیم.
 
هیچ بدهی به شهرداری تبریز نداریم
ماهوتی در ادامه سخنانش با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی تبریز هیچ بدهی‌ای به شهرداری تبریز ندارد، گفت: البته شهرداری تبریز و سایر ارگان ها هر وقت دلشان می‌خواهد بدهی تراشی می کنند.
ماهوتی در خاتمه سخنانش با اشاره به برخی حرف و حدیث‌ها در رابطه با نحوه تملک اراضی نمایشگاه، تاکید کرد: نمایشگاه بین‌المللی تبریز هیچ زمین بدون سندی در اختیار ندارد، به املاک هیچ کس تجاوز نکرده و به اراضی دولتی هم دست‌اندازی نکرده است.
انتهای پیام/
 
توسعه سه برابری CIP فرودگاه بین المللی تبریز/ دبی زاییده مدیران بی لیاقت ایرانی است امیر کریم زاد شریفی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار