گزارش/

بهترین فیلم‌های ساخته‌شده درباره موجودات فضایی

1399/05/14 - 10:22 - کد خبر: 24491 نسخه چاپی

نصر: موجودات فضایی و اسرار مرموز پیرامونشان از مباحث کنجکاوی برانگیزی است که طرفداران بسیاری دارد. از مهاجمان فضایی گرفته تا اکتشافات میان کهکشانی و حضور انسان‌ها در مریخ؛ موضوعات حول فضایی‌ها به حدی گسترده است که می‌توانیم آن را به‌عنوان یک ژانر مستقل در نظر بگیریم.

به گزارش نصر ،کمربندهایتان را ببندید و نگران سقوط در سیاهچاله فیلم‌های کم‌هزینه و پیش‌پاافتاده نباشید، چون قرار است باهم در راه شیری به دنبال برترین فیلم‌های ساخته‌شده درباره موجودات فضایی بگردیم.

بیگانه (Alien)


 
بیگانه به کارگردانی «ریدلی اسکات» درباره خدمه سفینه فضایی نوسترومو است که مورد تهاجم یک گونه ناشناخته از موجودات فضایی قرار می‌گیرند. بیگانه دنباله‌های سینمایی دیگری هم دارد که ماجراجویی‌های الن ریپلی (با بازی سیگورنی ویور) را روایت می‌کند؛ بنابراین اگر به دنیای فضایی‌ها علاقه دارید تماشای این فیلم را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید.

ئی. تی. (E.T.)


 
ئی. تی. به‌جرئت یکی از معروف‌ترین فیلم‌های ساخته‌شده درباره موجودات فضایی است. زمینی‌ها کلاً به دودسته تقسیم می‌شوند؛ عاشقان فیلم که در کودکی فکر می‌کردند اگر سریع‌تر رکاب بزنند می‌توانند با دوچرخه‌شان به فضا پرتاب شوند و دسته‌ای که اصلاً این فیلم را ندیدند، حد وسطی هم برای این ماجرا تعریف‌نشده است. حتی اگر جزو دسته دوم هستید، بدانید و آگاه باشید که برای تماشای شاهکار «استیون اسپیلبرگ» هیچ‌وقت دیر نیست.
ئی. تی. روایت گر هم‌زمان ماجرایی خانوادگی و علمی تخیلی است. داستان امیدبخش خانواده‌ای که موجود فضایی بی‌خانمانی را در حیاط پشتی خانه‌شان پیدا می‌کنند؛ ئی. تی. بیگانه‌ای با چشمانی درشت و معصوم.

هجوم ربایندگان جسم (Invasion of the Body Snatchers)


 
این فیلم در سال 1987 ساخته شد و اقتباسی از فیلمی با همین نام ساخته «دان سیگل» با بازی «کوین مک کارتی» در سال 1956 است. داستان درباره پزشک کالیفرنیایی است که با هجوم موجودات فضایی که انسان‌ها را به موجوداتی شبیه زامبی تبدیل می‌کنند، روبه‌رو می‌شود.

موجود (The Thing)


 
موجودِ «جان کارپنتر» یکی از برترین فیلم‌های ساخته‌شده درباره موجودات فضایی در تمام دوران است و در زمان خود جلوه‌های ویژه بی‌نظیری داشت. داستان درباره موجودات بیگانه انگل مانندی است که وارد پایگاه تحقیقاتی آمریکا در قطب جنوب می‌شوند. این موجودات پس از ورود به بدن میزبان آن را به‌گونه‌ای عجیب تغییر می‌دهند و حالا می‌خواهند به همه کارکنان حمله کنند.

روزی که دنیا از حرکت ایستاد (The Day the Earth Stood Still)


 
این فیلم در سال 1951 به کارگردانی «رابرت وایز» ساخته شد و داستان آن درباره موجود فضایی شبه انسانی به نام کلاتو است که به همراه ربات محافظی به نام گورت برای رساندن یک پیام مهم وارد زمین می‌شود. او تصمیم دارد نیروی جهان را برای یک روز خاموش کند تا زمین از حرکت بایستد.
در سال 2008 این فیلم با بازی «کیانو ریوز» مجدداً بازسازی‌شده که تماشای آن هم خالی از لطف نیست.

برخورد نزدیک از نوع سوم (Close Encounters of the Third Kind)


 
باز هم یکی دیگر از آثار علمی تخیلی «استیون اسپیلبرگ» در میان بهترین فیلم‌های ساخته‌شده درباره موجودات فضایی. برخورد نزدیک از نوع سوم نگاه انسانی ظریف‌تری به این ژانر دارد.
داستان درباره «روی نیری» تعمیرکار سیم برق است که با یک بشقاب‌پرنده از فاصله نزدیک روبه‌رو می‌شود و زندگی خود را رها می‌کند تا با اتفاق عجیب‌وغریبی که برایش رخ‌داده، دست‌وپنجه نرم کند.

غارتگر (Predator)


 
«آرنولد شوارتزنگر» در نقش فرمانده یک گروه شبه‌نظامی در جنگ ویتنام برای یک عملیات نجات به جنگل‌های آمریکای مرکزی اعزام می‌شود. این گروه نجات در شرایط اقلیمی گرمسیری متوجه می‌شود در واقع نجاتی در کار نیست و طعمه شکارچی فضایی است که در سراسر جنگل برای به دام انداختنشان کمین کرده.

لبه فردا (Edge of Tomorrow)


 
«تام کروز» و «امیلی بلانت» در یکی از برترین فیلم‌های ساخته‌شده درباره موجودات فضایی نقش دو سرباز را ایفا می‌کنند که در حال دفاع از زمین در برابر حملات بی‌امان فضایی‌ها هستند. تا اینکه روزنه‌ای متناقض را کشف می‌کنند که بر اساس آن می‌توانند پس از هر مرگ دوباره به زندگی برگردند و مبارزاتشان را از سر بگیرند و با این تکنیک به شکست بیگانگان نزدیک‌تر شوند.

نشانه‌ها (Signs)


 
نشانه‌ها فیلمی به کارگردانی و نویسندگی «ام. نایت شیامالان» روایتگر اشکال نامفهوم و عجیبی است که در مزرعه یک کشیش سابق ایجاد می‌شود. این فیلم هیجان‌انگیز به سرعت وارد کاوش‌هایی در ایمان، خانواده و ماجراهای آخرالزمانی می‌شود. تماشای نشانه‌های یکی از بهترین فیلم‌های آخرالزمانی با بازی «واکین فینیکس»، «مل گیبسون»، «روری کالکین» و «ابیگل برسلین» را از دست ندهید.

جنگ دنیاها (War of the Worlds)


 
جنگ دنیاها اقتباس سینمایی «استیون اسپیلبرگ» از کتابی به همین نام اثر «هربرت جرج ولز» داستان پدر تنهایی با بازی «تام کروز» است که سعی می‌کند از فرزندانش در مقابل هجوم موجودات فضایی محافظت کند. با بالا رفتن تنش، شاهد تلاش فراموش‌نشدنی او و دخترش (با بازی داکوتا فانینگ) برای زنده ماندن در این درام اکشن هستیم.

ورود (Arrival)


 
ورود با وجود اینکه فیلم ترسناکی نیست اما موقعیت ترسناکی را برای ما خلق می‌کند و برخوردی که زمینی‌ها با موجودات فضایی در این فیلم دارند بسیار آرام آرام شکل می‌گیرد. سعی و تلاش زبان شناس فیلم برای پیدا کردن یک راه ارتباطی با موجودات فضایی و کشمکش‌هایی که او در این راه تجربه می‌کند، در هیچ فیلم دیگری دیده نمی‌شود. ورود خیلی طبیعی به نظر می‌رسد و با اینکه قرار است یک فیلم علمی تخیلی باشد اما آنچنان خارج از قواعد بازی می‌کند که تماشاگر بیشتر از آنکه درگیر المان‌های این ژانر شود، با قدرت درام فیلم و داستانگویی آن اخت می‌گیرد.
گزارش از مانا حبیبی پور
انتهای پیام/
بهترین فیلم‌های ساخته‌شده درباره موجودات فضایی منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار