گزارش/

" تنیس روی میز استان، در حسرت توجه مسئولین "

1399/04/14 - 15:00 - کد خبر: 22753 نسخه چاپی

نصر، رئیس هیات تنیس روی میزاستان گفت: از 144 باشگاه فعال درتبریز، فقط دو باشگاه در حال فعالیت می باشد.

به گزارش نصر، در سلسله بازدیدهای نصر از هیات های ورزشی استان، این بار به سراغ هیات تنیس روی میز استان، جایی که مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته است، می رویم.
رضا نوبهار، رئیس هیات تنیس روی میز آذربایجان شرقی، در گفتگو با نصر و با اعلام آخرین وضعیت این ورزش در استان گفت: وضعیت تنیس روی میز آذربایجان شرقی در مقایسه با چهارسال قبل که شروع به کار کردیم، نسبتا توسعه پیدا کرده است.
 
 
به این صورت که با تکیه بر ورزشکاران جوان و در راستای چشم انداز پنج ساله برای قهرمانی، توانسته ایم در شهرستان هایی مثل بناب، مرند، آذرشهر، جلفا، سراب و سایر شهرها وبه کمک روسای هیات این شهرستان ها،  ورزشکارانی را جهت تحویل به جامعه پرورش دهیم.
 
 
نوبهار در ادامه افزود: به وجود آمدن یک بازیکن در سطح کشوری، حداقل پنج تا 6 سال زمان می برد بنابراین ما سرمایه گذاری بلند مدت را با این رویکرد پیش میبریم که ورزش پینگ پونگ را توسعه و مربیانی پرورش دهیم که در کلاس های جهانی شرکت کردند که  تا حدودی این اقدامات انجام شده است.


وی همچنین درباره مشکلات این هیات در چند وقت اخیرعنوان کرد: در پانزده سال پیش ۱۴۴ باشگاه در تبریز وجود داشت که امروزه  تمام این باشگاه ها تبدیل به گیم نت، کافی نت و مراکز تجاری شدند و فقط دو باشکاه در حال فعالیت هستند. چراکه پینگ پونگ نمی تواند تبدیل به یک ورزش درآمد دار برای ورزشکار باشد و جای تاسف دارد که شهرستان تبریز با جمعیت نزدیک به دو میلیون نفر، پنج میزو یک سالن برای تمرین و مسابقه دارد که با این شرایط نمی توان بازیکنی برای قهرمانی ساخت و امیدوار هستیم اداره کل ورزش و جوانان امکانات اولیه از جمله یک سالن دیگرهم درموقعیت مناسب در اختیار هیات قرار دهند تا بتوانیم برنامه های خود را در این راستا رونق دهیم.

در ادامه به سراغ پینگ پونگ بازان رده های مختلف سنی هیأت تنیس روی میز استان رفته و گفت و گو صمیمانه را به شرح زیر با ایشان انجام دادیم:
امیر علی آدمی نژاد، از شهرستان سراب که هشت سال است به طور حرفه ای وارد این ورزش شده است، می گوید: دو بار جزو هشت نفر برتر کشور بوده ام، مقام سوم تیمی و دوبل کشور را دارم و دو روز در هفته را با حضور در تبریز با آقای سربخشیان به طور حرفه ای تمرین می کنم.

امیرعلی می گوید شاخص ترین مشکل امروز ما افزایش قیمت لوازم بازی است، به طوری که قیمت امروز رویه راکت متوسط برای بازی پینگ پونگ یک میلیون تومان است و بازیکنی که بخواهد به طور حرفه ای کار کند باید ماهی حدود پنج میلیون تومان برای لوازم مختلف هزینه نماید.

امیر حسین نیز که برادر دوقلو امیرعلی است و تنیس روی میز را به همراه برادرش آغاز کرده می گوید: انتظار برگزاری اردو های آماده سازی و مسابقات بیشتری را از سوی مسئولین داریم، در مقایسه با سایر استان ها آن چنان که باید از رشته تنیس روی میز در استان ما حمایت نمی شود.

برادران آدمی نژاد از مدرسه برای این رشته ورزشی استعدادیابی شده اند، همان جایی که منبع بی پایان نخبگان علمی، ورزشی است و امروز در رأس بی توجهی مسئولین آموزش و پرورش قرار گرفته، عمده درخواست امیرعلی و امیر حسین از مسئولین حمایت در مسیر ورزش قهرمانی و افتخار آفرینی برای استان و کشور است.

سنا آشنایی، دختر 9 ساله بنابی که در اردوی تیم ملی نونهالان نیز بوده از آرزوهای خود اینچنین بیان می کند: یک سال و نیم است که راکت به دست شده ام و در این مدت مقام سوم کشور و مقام اول استان را در رده سنی نونهالان بدست آورده ام، آروزیم رسیدن به قهرمانی مسابقات کشوری است.
 
 
علی اصغر سربخشیان پینگ پونگ باز 13 ساله تبریزی نیز با سابقه چهار ساله در این ورزش که مقام اول استان و رنکینگ 45 کشور را یدک می کشد، به عدم عمومیت این رشته اشاره کرده و می گوید: آن چنان که باید حمایت نمی شویم، هر پینگ پونگ باز حرفه ای در هر روز باید هشت ساعت تمرین کند تا بتواند به سطح حرفه ای برسد ولی ما نسبت به سایر استان ها کم تر تمرین می کنیم.

علی اصغر که می خواهد مسیر عمویش شهرام سربخشیان، قهرمان سابق تنیس روی میز ایران را ادامه دهد عنوان می کند: می خواهم قهرمان پینگ پونگ کشور و سپس مقام آور بین المللی این رشته برای کشورم باشم، دوست دارم راه عمویم که توانست 22 سال در سطح اول پینگ پونگ ایران باشد را ادامه دهم.
 
 
از دیگر اعضای تیم تنیس روی میز استان می توان به مهدی سلامتی، امیرمحمد ساجدی و مبین شایق اشاره کرد.
 
حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار