گفتگوی اختصاصی نصر با رئیس کمیته فنی و آموزش گروه لاتاردو ایران:

"لاتاردو" سبک ترکیبی نوین از "وین" تا "تبریز"

1399/03/28 - 13:00 - کد خبر: 21903 نسخه چاپی

نصر: لاتار در زبان قفقازی مترادف کاراته دو یا همان راه و روش مبارزه و در زبان ژاپنی هم به معنای راه و روش مبارزه می باشد. سبک لاتاردو از ترکیب تکنیک های کاراته، جودو، جوجیتسو و کیک بوکس تشکیل شده است که دارای سازمان جهانی در کشور اتریش و شهر وین می باشد.

به گزارش نصر، مصاحبه ای با "شیهان مجید بنیادی" رییس کمیته فنی و آموزش گروه لاتاردو ایران و رییس گروه لاتاردو استان آذربایجان شرقی انجام دادیم تا علاقه مندان به رشته های رزمی را با لاتاردو بیشتر آشنا کنیم.
وی که متولد ۱۳۴۹ در شهر ارومیه و بزرگ شده شهر خوی است در ابتدای این مصاحبه در پاسخ به این سوال که "از چند سالگی به ورزش های رزمی علاقه مند شده اید؟" گفت: بنده از ۱۴ سالگی انجام ورزش های رزمی را با تکواندو آغاز کرده ام، چون تبریز قطب قوی کاراته بود بعد از مهاجرت به تبریز با اساتیدی مثل استاد رنجبر و هانشی مقری نیز کار کرده ام.

در ادامه "استاد بنیادی" در پاسخ به این سوال که "آیا لاتاردو در ایران نمایندگی دارد؟ و چه مدتی است این سبک در ایران ثبت شده است؟" نیز گفت: این سبک دارای نمایندگی در کشورمان است و "هانشی عزیزی آرام" نماینده لاتاردو در ایران می باشند و مدت ۶ ماه است که لاتاردو در کشورمان نیز به صورت رسمی ثبت شده است.
"شیهان بنیادی" که خود را خادم لاتاردو کشور معرفی می کند درباره لاتاردو نیز گفت: بنیانگذار این سبک "کانچو آدام" متخصص مغز و اعصاب و  دان ۸ است. در لاتاردو تمامی تکنیک هایی که برای بدن مضر و خطرناک است حذف شده و تکنیک های متناسب با ساختار بدن استفاده شده است و رشته ترکیبی لاتاردو در آستانه المپیکی شدن است.
استاد بنیادی در ادامه افزود: لاتاردو سبکی ترکیبی است که کمتر شناخته شده و بسیار کاربردی تر از سبک های دیگر است و در ایران نیز فعلا حدودا در ۱۵ استان فعال است که در بیشتر آن ها علاوه بر قسمت مردان، قسمت بانوان هم فعالیت می کند. لباس لاتاردو هم لباس کاراته با آرم لاتاردو است.

"شیهان بنیادی" در پاسخ به این سوال که "آیا لاتاردو در تبریز نیز آموزش داده می شود؟" گفت: چون این سبک کمتر شناخته شده است فعلا در باشگاه جوانان لاله و یک باشگاه دیگر توسط بنده در تبریز آموزش داده می شود.
"شیهان بنیادی" در پایان این گفتگو با بیان این که اولین استاژ لاتاردو سال گذشته در ساوه برگزار شد ابراز امیدواری کرد امسال نیز مسابقات این سبک در تبریز برگزار شود. وی در ادامه افزود: امیدوارم با حمایت مسوولین بتوانیم به مسابقات جهانی لاتاردو که اواخر سال میلادی امسال در اتریش برگزار خواهد شد ورزشکارانی از تبریز را هم اعزام نماییم.

گفتگو از: آیدین خطیبی

انتهای پیام/
آیدین خطیبی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار