مسئول ستاد استهلال آذربایجان شرقی:

احتمال رویت هلال ماه شوال در آسمان تبریز / طبق پیش بینی ها فردا عید فطر است

1399/03/03 - 14:40 - کد خبر: 20688 نسخه چاپی

نصر: حجت الاسلام شربیانی گفت: در صورت مناسب بودن شرایط جوّی، امشب هلال ماه شوال در آسمان تبریز رویت خواهد شد.

به گزارش نصر به نقل از تبریز بیدار؛ حجت الاسلام سید جلال شربیانی مسئول ستاد استهلال آذربایجان شرقی در گفتگویی در خصوص برنامه این ستاد در استان برای رصد هلال ماه شوال گفت: در شامگاه سوم خرداد سال ۹۹ گروه‌های رصدگر استان در قالب سه الی چهار گروه عازم نقاط مختلف استان از جمله مرند، مراغه، صوفیان می شوند و داخل تبریز نیز در پایگاه پدافند هوایی تبریز مستقر می شویم.
وی با بیان اینکه با استقرار این گروه‌ها، ماه شوال رصد خواهد شد، افزود: در تبریز امر رصد در معیت امام جمعه تبریز حجت‌الاسلام آل هاشم انجام خواهد شد و در صورت مساعد بودن شرایط آب‌وهوایی و ابری نبودن و آلوده نبودن هوا رویت صورت می گیرد.
مسئول ستاد استهلال آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی هایی که براساس نظر کارشناسان صورت گرفته است، امکان رویت ماه شوال در شامگاه امروز بیشتر است چون که ماه در شرایط خوبی قرار دارد و پیچیدگی خاصی ندارد و از لحاظ عمر تولد ماه شرایطی به وجود آمده‌است که می‌توانیم ماه را رویت بکنیم.
حجت الاسلام شربیانی در پایان با اشاره به اینکه در صورت مناسب بودن شرایط جوّی، امشب هلال ماه شوال در آسمان تبریز رویت خواهد شد، اظهار داشت: بدین ترتیب احتمال این‌که فردا عید فطر باشد بسیار زیاد است و اگر امشب ماه شوال رویت شود، ماه رمضان امسال ۲۹ روزه خواهد بود و فردا عید سعید فطر خواهد بود.
انتهای پیام/
احتمال رویت هلال ماه شوال در آسمان تبریز / طبق پیش بینی ها فردا عید فطر است منابع محلی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار