رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز:

عدم خرید اتوبوس جدید مشکل آفرین خواهد شد

1397/12/01 - 13:43 - کد خبر: 180 نسخه چاپی

نصر: رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: عدم خرید اتوبوس جدید در آینده نزدیک برای شهر تبریز و شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه مشکل آفرین خواهد شد.

به گزارش نصربه نقل ازفارس، محمد اشرف نیا در خصوص مشکلات شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه اظهار داشت: در مسیر اتوبوس‌های بی آر تی بریدگی‌هایی وجود دارد که این مسیر باید بررسی شود و بریدگی های لازم توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک نگهداری شود و بقیه بریدگی‌ها اعلام شود تا توسط شهرداری های مناطق مسدود شوند.

وی ادامه داد: بریدگی‌هایی که برای رفت و آمد عموم و بخصوص خودرو است باید بماند و بقیه باید مسدود شوند.

بهنام اصلی زاده معاون اداری مالی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در خصوص بریدگی های موجود در مسیر بی آر تی توضیحاتی داد و گفت: تقریبا ۹۳ بریدگی حد فاصل میدان راه آهن تا میدان بسیج وجود دارد.

وی ادامه داد: ۵۳ بریده مشترک عابر رو و ماشین رو و ۴۰ بریده فقط مخصوص عابر رو هستند و با توجه به اینکه مسیر بی آر تی باید کاملا ایزوله و منفک باشد این بریدگی ها در خدمات دهی اثرگذار هستند.

معاون اداری مالی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در ادامه گفت: در صورت امکان بریدگی‌های غیر ضروری توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک مسدود شده و بریدگی‌های جدید احداث نشود.

مهدی یوسفی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز نیز در این خصوص گفت: در خصوص مسیر بی آر تی و محل‌های اتصال عابر پیاده و سواره رو این ۹۳ مورد بریدگی موجود بررسی شده اند که به غیر از ۱۳ مورد بقیه بریدگی‌ها باید بمانند.

وی ادامه داد: وقتی در حاشیه خیابان مسیر تعریف شده این مشکلات قطعا ایجاد خواهد شد و اگر در تمام مسیر بی آر تی از وسط بود مشکلات کم می شد چرا که بیشتر بریدگی ها مربوط به محل ورود و خروج محلات و‌کوچه ها است و به مناطق شهرداری تبریز اعلام شده تا ۱۳ مورد ذکر شده مسدود شوند.

یوسفی افزود: در بعضی مناطق از طرف مغازه دارها و سازمان هایی مثل آتش نشانی در فشار هستیم تا بریدگی ایجاد شود و اگر بخواهیم ایده آل های ترافیکی رعایت شود باید ۲۶ محل عبوری نیز در مسیر بی آر تی بازگشایی شود.

یعقوب وحیدکیا مشاور عالی رییس شورای اسلامی شهر تبریز در امور حمل و نقل و ترافیک نیز در جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک گفت: مسئولیت شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در جابجایی مسافر درون شهری بسیار سنگین است و این مسئولیت بعد از بهره برداری مترو به قوت خود باقی خواهد ماند، چرا که در افق دراز مدت با توجه مشکلات موجود اتوبوسرانی خط اول تقاضا ها در سفرهای درون شهری است.

وی ادامه داد: اگر مسیر بی آر تی اگر بررسی شود در مسیر چهار راه منصور تا سه راهی فردوسی جداول برای اولین بار احداث‌ شده و هیچ ایرادی ندارند ولی در بقیه مسیرها جداولی که توسط مناطق اجرا شده رفته رفته در حال تخریب هستند.

وحید کیا با بیان اینکه اتوبوس های بی آر تی روزانه نزدیک ۱۰۰ هزار نفر مسافر جابجا می کنند خاطر نشان کرد: ۱۶۷ دستگاه اتوبوس بالای ده سال وجود دارد که طبق آیین نامه دولت از رده خارج هستند و عدم توانایی خرید اتوبوس در سال های آینده تبریز را با مشکل مواجه خواهد کرد.وی ادامه داد: از کمیسیون و شورا تقاضا دارم که تمهیداتی اتخاذ شود تا شهرداری تبریز بتواند بصورت اورژانسی اتوبوس خریداری کند.

محمد اشرف نیا نیز در این خصوص گفت: با تدبیری اتخاذ شود و جلسه ای  با حضور شهردار و شرکت واحد اتوبوس رانی تبریز و حومه برگزار شود تا اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیرند. 

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه هر دستگاه اتوبوس دو کابین در حدود ۲ میلیارد هزینه دارد، گفت: اگر اقدامی نشود در آینده نزدیک شرکت واحد اتوبوسرانی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

عدم خرید اتوبوس جدید مشکل آفرین خواهد شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار