رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خبر داد:

ساماندهی 600 نخبه آذربایجان‌شرقی

1399/01/03 - 12:37 - کد خبر: 17003 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی از ساماندهی 600 نفراز نخبگان استان در این سازمان خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، نادر ارسلانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: یکی از اهداف کلان بسیج و سپاه کمک به توسعه کشور به‌ویژه در حوزه علم و فناوری از طریق زمینه‌سازی برای رشد و بالندگی علمی جوانان این مرز و بوم است.

وی افزود: در این راستا سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی که نماینده دو سازمان مرکزی یعنی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مرکز و پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج است در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های این سازمان خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی برای هم‌اندیشی صاحب‌نظران، اندیشمندان و نخبگان علمی  استان در راستای شناسایی چالش‌ها و نیازهای استانی و ارائه راهکارهای علمی و عینی به مسوولان ذی‌ربط از طریق برگزاری جلسات کارگروه‌های تخصصی خانه نخبگان علمی بسیج، شناسایی، هدایت و حمایت از مخترعان و مبتکران استان بخشی از فعالیت‌های این سازمان است.

ارسلانی  با اشاره به‌وجود مراکز رشد این سازمان ادامه داد: ایجاد مراکز رشد و مرکز هدایت و حمایت از طرح‌ها، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و نظرسنجی موردنیاز بسیج و سپاه در راستای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نخبگان تاسیس شده است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی گفت: در این راستا 6 مرکز رشد این سازمان در زمینه مکاترونیک، مهندسی پزشکی، زیست فناوری، مرکز رشد نانو، مرکز رشد زیست فناور و مرکز رشد محاسبات در دانشگاه تبریز فعال هستند  و سه مرکز حمایت و هدایت در حوزه زیست فناوری، گیاهان دارویی و چرم و کفش به فعالیت‌های مختلف می‌پردازند همچنین این سازمان دارای 38 پایگاه علمی است.

وی، تعامل و نظارت بر برنامه‌های علمی اقشار اندیشه‌ورز استان را یکی دیگر از اقدامات و ماموریت‌های این سازمان ذکر کرد و یادآور شد: تعامل و نظارت بر برنامه‌های علمی اقشار اندیشه‌ورز استان از جمله بسیج اساتید، طلاب، دانشجویی، جامعه پزشکی، دانش‌آموزی، فرهنگیان، مهندسان و ... از طریق برگزاری جلسات شورای علمی  استان، نظارت حضوری و محتوایی بر حسن اجرای برنامه‌های علمی، تائید گزارش عملکرد برنامه‌های علمی، تخصیص و تائید اعتبار برنامه‌های علمی اقشار اندیشه‌ورز در این راستا صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی  در مورد چگونگی حمایت از طرح‌های نخبگان افزود: فرد مبتکر و مخترع طرح ابتکاری و اختراعی خود را در قالب فرم طرح تحقیق مخصوص از سایت سازمان دریافت و تکمیل کرده و به همراه کاربرگ جذب و شناسایی نخبگان از طریق ایمیل سازمان به آدرس info@Belmi.ir به مدیریت علمی و پژوهشی ارسال می‌نماید و مدیریت علمی و پژوهشی سازمان با بررسی موضوع طرح ارائه شده آن را جهت بررسی به کارگروه مرتبط ارسال می‌کند  و طرح پس از تائید در کارگروه مورد نظر حمایت می‌شود.

ارسلانی با اشاره به نوع حمایت‌های صورت گرفته از نخبگان متذکر شد: حمایت مالی بلاعوض از طرح ارائه شده مطابق مبلغ مصوب در کارگروه، ارائه خدمات مشاوره‌ای علمی و فنی از طریق اساتید کارگروه‌های تخصصی، معرفی طرح جهت تجاری‌سازی در صورت داشتن شرایط لازم، معرفی فرد مبتکر به مرکز هدایت و حمایت و مراکز رشد سازمان جهت استفاده از امکانات آن، طرح کسر خدمت سربازی در صورت امکان و با تصویب تهران و ارائه طرح  و اعطای وام بانکی در صورت امکان و معرفی به سایر سازمان‌ها و مراکز علمی  از جمله حمایت‌های صورت گرفته از مبتکران، مخترعان و نخبگان علمی است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی ساماندهی نخبگان را یکی دیگر از رویکردهای این سازمان اعلام کرد و اضافه کرد: ایجاد خانه نخبگان با ظرفیت 600 نخبه  در استان با استفاده از ظرفیت کارگروه‌ها به ساماندهی نخبگان منجر شده است و مسئله محوری و محصول محوری در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/
ساماندهی 600 نخبه آذربایجان‌شرقی خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار