رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

به دنبال تربیت دانشجوی کارفرما هستیم/ تمامی مدرسان باید از حق بیمه برخوردار شوند

1398/02/28 - 17:19 - کد خبر: 1639 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: تا سال گذشته دانشجویان دانشگاه افرادی با خواستگاه‌ ها متفاوتی بودند اما از سال تحصیلی آینده اولین محصولات نظام جدید آموزش و پرورش وارد دانشگاه‌ ها می ‌شوند که این امر مزیتی برای مدرسان بوده اما چالشی نیز محسوب می ‌شوند.

به گزارش نصر، "محمدحسین امید" بعد از ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از مدرسان برگزیده در تبریز گفت: در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در بیش از ۸۰۰ رشته و همچنین ۸۰۰ دوره پودمانی و تک درس دانشجویانی را تربیت می‌کنیم که این آموزش‌ها کاملاً مهارتی هستند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم بخشی از دانشجویان دانشگاه در موضوعات مورد نظر مجلس حمایت شده و دولت، شهریه‌ های آنان را متقبل شود، افزود: هم اکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان برای آموزش‌ های نظری هزینه می ‌شود که چندین سال تقاضای مسئولان دانشگاه علمی و کاربردی این بوده است که دو درصد از این میزان را برای حمایت از دانشجویان این دانشگاه در نظر بگیرند که این امر تاکنون عملی نشده است.

وی به تعداد مراکز این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴، هزار و۱۰۰  مرکز علمی و کاربردی مشغول به فعالیت بود که هم اکنون این تعداد به ۶۰۰ مرکز رسیده است چرا که کیفیت برای ما از اهمیت بالایی برخورد است.

امید تصریح کرد: مراکز این دانشگاه پس از ۲۵ سال دارای اساسنامه شده و وضعیت باثباتی یافته و می‌ توانند برای برنامه‌ های بلند مدت برنامه ریزی داشته باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از ایجاد ۱۰۰ مرکز نوآوری در مراکز این دانشگاه خبر داده و گفت: این شرکت‌ ها مشتمل از دانشجویان خلاق دانشگاه هستند که از همه مراکز قول گرفته‌ ایم حداقل یک مرکز نوآوری داشته باشند که از مدرسان دانشگاه می‌ خواهیم دانشجویان را برای حضور در این مراکز نوآوری تشویق کنند.

امید با اشاره اینکه نباید به دنبال تربیت دانشجوی تئوری در این دانشگاه باشیم، ابراز کرد: البته وضع ما در زمینه اشتغال از دانشگاه‌ های نظری بهتر است و ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه شاغل بوده اند؛ اما متأسفانه بسیاری از آنان در رشته خودشان شاغل نیستند که این امر نقطه ضعفی برای دانشگاه محسوب می ‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه در حال تغییر بوده و این نویدی برای مدرسان است، گفت: تا سال گذشته دانشجویان دانشگاه افرادی با خواستگاه‌ ها متفاوتی بودند اما از سال تحصیلی آینده اولین محصولات نظام جدید آموزش و پرورش وارد دانشگاه‌ ها می ‌شوند که این امر مزیتی برای مدرسان بوده اما چالشی نیز محسوب می ‌شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه در سال اینده اوج پذیرش‌ ها را خواهیم داشت، گفت: می ‌توان گفت اوج گیری این دانشگاه از سال آینده تحصیلی خواهد بود که انتظار ما از مدرسان ارتقای کیفیت است.

وی ادامه داد: از اساتید انتظار داریم در تدریس خود کم فروشی نداشته و تمامی سرفصل‌ ها را اجرایی کنند و پیشنهادات خود را برای ارزیابی عناوین دروس ارائه دهند.

امید افزود: از سوی دیگر از مدرسان انتظار می ‌رود در ارزیابی دانشجویان بدون اغماض و با سلامت کامل رفتار شده و در راستای کشف خلاقیت دانشجویان تلاش کنند چرا که ما دانشجویان کارمند تربیت نمی ‌کنیم بلکه به دنبال تربیت دانشجوی کارفرما هستیم.

وی در خصوص وظایف این دانشگاه در قبال مدرسان نیز گفت: متأسفانه تمامی مدرسان در یک سطح دیده می‌ شوند که در این راستا سیاست ‌هایی در نظر گرفته شده تا برای مدرسان سطوح بالا درس بیشتر و حقوق بیشتر قائل شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: از سویی تمامی مدرسان دانشگاه باید بیمه شوند که در این زمینه به دنبال پایش مراکز خود در استان‌ ها هستیم چرا که مدرس باید آرامش لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

به دنبال تربیت دانشجوی کارفرما هستیم/ تمامی مدرسان باید از حق بیمه برخوردار شوند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار