"قاسمی" مصرف مازوت در نیروگاه تبریز را تایید کرد

تشدید آلودگی هوای تبریز/ "گل بود به سبزه نیز آراسته شد"

1398/12/05 - 16:33 - کد خبر: 15274 نسخه چاپی

نصر: افزایش آلودگی هوای تبریز در حالی شهروندان این کلانشهر را با چالش جدی تنفسی مواجه کرده است که مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز مصرف مازوت در نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز را تایید کرد.

به گزارش نصر، حمید قاسمی دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار نصر افزود: به دلیل کمبود تامین گاز در کشور بیش از یک ماه است که نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز از سوخت مازوت استفاده می کند.
وی با بیان اینکه شیرفلکه مازوت تمام نیروگاه های استان با حکم قضایی پلمپ شده بود، اذعان داشت: استفاده از مازوت با وجود اینکه پیش از این اعلام شده بود در شرایط عادی غیرقانونی است هم اکنون به دلیل کمبود گاز به صورت سراسری از سوخت های جایگزین گاز بهره گرفته می شود.
قاسمی در پاسخ به این سئوال خبرنگار نصر که سهم آلایندگی نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز در آلودگی این کلانشهر به چه میزان است، تاکید کرد: با وجود اینکه پایداری جزئی نیز در هوای تبریز داریم ولی آلایندگی سوخت مازوت نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز سهم زیادی در این آلودگی دارد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اذعان داشت: با توجه به محدودیت های قانونی که به نیروگاه های تبریز و بناب در استفاده از سوخت جایگزین گاز ایجاد کرده بودیم ؛ بی شک باز شدن فلکه مازوت این نیروگاه ها با اطلاع دستگاه های مربوطه صورت گرفته است.
این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال خبرنگار نصر که در شرایطی که کشور با چالش ویروس کرونا درگیر است و بیماری های تنفسی یکی از عوامل مرگ و میر مبتلایان به این ویروس است چرا فضای شهر اینگونه آلوده می شود؛ پاسخ داد: بنده هم با نظر شما موافقم و این موضوع را از روز گذشته به مسئولان امر تذکر داده ایم و امیدواریم با توجه به شرایط خاص کشور به زودی معضل استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه های استان برطرف شود.
وی خطاب به شهروندان تبریزی تاکید کرد: به مردم اطمینان می دهم که با توجه به اهمیت این موضوع و شرایط موجود پیگیری های لازم برای توقف استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز انجام دهیم.
وی در خصوص میزان آلودگی هوای کلانشهر تبریز نیز گفت: در حال حاضر میزان آلودگی هوا در تبریز 125 است که این رقم برای گروه های حساس ناسالم است.
انتهای پیام/
 
تشدید آلودگی هوای تبریز/ امیر کریم زاد شریفی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار