مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با «نصر» هشدار داد؛

تدوام پروازهای بین‌المللی فرودگاه تبریز منوط به کاهش ارتفاع پروژه «برج باغ تبریز»/ ایمنی پروازها خط قرمز ماست 

1404/08/03 - 22:45 - کد خبر: 148665 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به تداخل ارتفاع پروژه «برج باغ تبریز» با مسیر اپروچ فرودگاه بین‌المللی تبریز، تأکید کرد: تدوام اعتبار گواهینامه پروازهای بین‌المللی تبریز منوط به کاهش ارتفاع پروژه برج باغ تبریز و عدم تداخل آن با مسیر اپروچ فرودگاه است. 

به گزارش نصر، «محمدعلی نائل قراملکی» در گفت‌وگوی اختصاصی با نصر به ارتفاع خارج از استاندارد پروژه «برج باغ تبریز» اشاره کرد و افزود: اولین اولویت برای هر فرودگاه، رعایت ایمنی، استانداردها و مقرراتی است که توسط سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان‌های بین‌المللی تدوین و ابلاغ شده‌اند و این مسئولیت سازمان هواپیمایی و مسئولیت ماست که بر نحوه درست اجرای این مقررات و استانداردهای پروازی نظارت کنیم. 
وی ادامه داد: آیین‌نامه کاربری زمین‌های اطراف فرودگاه‌های بین‌المللی تا شعاع ۱۵ کیلومتر هم توسط هیأت دولت تصویب و ابلاغ شده و بر اساس این قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی، پروژه برج باغ تبریز در مسیر «اپروچ» یا ورود و خروج پروازهای فرودگاه بین‌المللی تبریز قرار گرفته و نباید ارتفاع آن تداخلی با مسیر اپروچ فرودگاه بین‌المللی تبریز داشته باشد. 
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی تأکید کرد: این وظیفه ماست که بر موانع مسیر اپروچ نظارت داشته باشیم و از بروز و گسترش آن جهت حفظ ایمنی پروازها و مسافران جلوگیری کنیم. 
نائل قراملکی اضافه کرد: از حدود ۶-۵ سال پیش که پروژه برج باغ تبریز آغاز به کار کرد، همکاران ما در فرودگاه بین‌المللی تبریز تذکرات لازم را داده و موارد ایمنی غیرقابل چشم‌پوشی ایمنی هوایی را در مورد این برج اعلام کردند، اما متأسفانه ساخت این برج که ارتفاع آن با مسیر اپروچ فرودگاه بین‌المللی تبریز تداخل دارد تداوم یافت تا با طرح دعوی فرودگاه بین‌المللی تبریز و ورود دادگستری آذربایجان شرقی، دستور توقف عملیات احداث این برج صادر شد. 
وی از توجه ویژه معاون دادستان تبریز به این موضوع تقدیر کرد و گفت: موضوع تداخل ارتفاع برج باغ تبریز با اپروچ فرودگاه بین‌المللی تبریز چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت، چرا که این مسأله تخلف آشکار از مقررات ملی و بین‌المللی هوانوردی بوده و ایمنی پروازها و جان مسافران را در مسیر نشست و برخاست از فرودگاه تبریز به خطر می‌اندازد. 
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی از حساسیت دستگاه قضایی نسبت به این مسأله مهم قدردانی کرد و گفت: در نهایت امیدوارم این موضوع با رویکردهای کارشناسی منتج به نتیجه‌ای شود که موجب افزایش ایمنی پروازها در فرودگاه بین‌المللی تبریز باشد. 
 

نائل قراملکی در پایان تاکید کرد: فرودگاه تبریز هم اکنون در مسیر اخذ گواهینامه فرودگاهی است که یکی از الزامات مهم آن برطرف شدن موانع پروازی و کاهش ارتفاع پروژه برج باغ تبریز و عدم تداخل آن با مسیر اپروچ فرودگاه است و اگر این مشکل حل نشود، قطعاً شاهد محدودیت‌هایی در انجام پروازهای فرودگاه بین‌المللی تبریز خواهیم بود که مطمئنا بروز چنین مشکلات و محدودیت‌هایی در پروازهای بین‌المللی تبریز به زیان توسعه استان و به زیان روند توسعه منطقه‌ای خواهد بود.
انتهای پیام/
تدوام پروازهای بین‌المللی فرودگاه تبریز منوط به کاهش ارتفاع پروژه «برج باغ تبریز»/ ایمنی پروازها خط قرمز ماست  محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 11 نظر

پاسخ   محمدرضا   1 روز پیش  

با سپاس از دقت در این امر ، باید به نکات مهم دیگری نیز توجه نمود تا مصالح عمومی و مملکتی را به مصالح شخصی رانت خواران قربانی ننمود . سرمایه گذاران سود طلب این ساختمان و مسئولان امر شهرسازی و شهرداری و مسکن و نظام مهندسی ساختمان ، با تخلف آشکار اصول ایمنی پرواز و زیست شهری را نقض نموده اند
از نظر شهرسازی و اصول فنی معماری شهری و راههای ارتباطی عمومی و مسائل زمین شناسی ( که در حال حاضر ، بدون بارگذاری کامل آن ، شاهد رانش زمین و آثار نمایان در آسفالت و ساختمانهای مجاور هستیم ) این پروژه باید کاملا برچیده شده و عوامل دخیل در صدور مجوز ساخت آن تحت پیگرد قانونی قرار گرفته شود . با سپاس

پاسخ   آراز   1 روز پیش  

مگر جان مردم بر شما امیت دارد

پاسخ   رضا   1 روز پیش  

ارتفاع پروژه یاد شده حداکثر۱۵۰ متر الی ۲۰۰ متر است و این ارتفاع قطعا نمی تواند در پرواز،های، فرودگاه بین اللملی تبریز مانع جدی ایجاد کند چون ارتفاع هواپیماهای وردی در بالای اون منطقه بیشتر از ۲۰۰ متر از،سطح زمین است دوما هواپیماهامیتوانند با تغییر مسیراز،بالای سهندمسیر خود را ادامه داده و از،طرف صوفیان جهت نشست اقدام کنن و در موقع تیکاف و بلند شدن به طرف صوفیان پرواز کنن و در جهت مسیر خود ادامه مسیر دهند و ارتفاع خود را زیادکنن

پاسخ   علی اصغر   1 روز پیش  

وقتی مسولین تبریز دهاتی هستن و کوچکترین درک و شعوری در مورد نحوه زیستن در شهر ندارن و فقط بفکره برج سازی هستن نتیجه ای جز ایجاد ضرر وزیان به تبریز نخاهد داشت.
بجای درخت کاری و ایجاد فضای سبز فقط ساختمان های بیروح میسازن.

پاسخ   رضا   1 روز پیش  

برج های غرب تهران همه تو مسیر اپروچ بودن و هستن(قبل از انتقال پروازهای خارجی) چرا مشکلی پیش نیومد!!! چون ابتکار مدیریتی نداری، با خودت گفتی چیکار کنم چیکار نکنم، افتادی به جون سرمایه گذار بدبخت و مردم و دادگستری رو هم سرکار گذاشی، افسوس که هر چه این ملت میکشه از دست مدیران ناکارآمد امثال تو هستش.

پاسخ   رضا   1 روز پیش  

غیر از فرودگاه تبریز تو هیچکدوم ازفرودگاههای کشور ماشین مردم و توقیف نمیکنن، ساعت ۴ صبح ماشین منو بعلت داشتن جریمه توقیف و به پارکینگ منتقل کردن

پاسخ   رضا   1 روز پیش  

آخی آیری ایش الیزدن گلمز کی!

پاسخ   تبریز   1 روز پیش  

و یک بهانه بنی اسرائیلی دیگر برای ممانعت از پیشرفت شهری تبریز.
شرق تبریز برج نسازید میخوره به هواپیما، غرب تبریز پروژه زنوزی اجرا نشه چون صنعتیه، شمال تبریز که کلا حلبی آباده نمیتونید، جنوب تبریز که کلا پادگان سپاهه نمیزاریم، مرکز شهرم که دلمون میخواد زد حال بزنیم به مردم تبریز هشت بهشت و پروژه آیسان رو ۱۵ ساله خوابوندیم و نخواهیم ساخت. ممنون از دولت تهران!!🙏🙏

پاسخ   تبریز   1 روز پیش  

بجای اینکه فرودگاه رو ببرید بیرون شهر دارید کل شهر را میتراشید که هواپیما نخوره به برج!!!؟🤪

پاسخ   رضا   1 روز پیش  

چطوره که برج تجارت جهانی مانع نیست اما برج باغ تبریز هست.این برج خیلی فاصله داره از فرودگاه و بکار بردن اصطلاحات فنی برای فریب افراد عادی جامعه هست.حالا که یک ساختمان بزرگ وعالی به تبریز اضافه میشه داری سنگ اندازی میکنی

پاسخ   غفار   2 روز پیش  

باید جلوی ساخت وساز توسط دادگستری گرفته شود ونباید درنزدیکی فرودگاه برج ساخته شود. منافع ملی نباید فدای منافع چند نفر شود واون سرمایه گذار نباید درحریم فرودگاه برج می ساخت وشهرداری هم مقصر این قضیه هست چون منافعی هم در شهرداری برای یه عده ای در اون پروژه هست به خاطر همین مجوز دادند . اگه با دقت بررسی شود در شهرداری هر ساخت وپاخت پیدا خواهد شد. انشالله که چنین نباشد وشهردار هم کمک کند
پژوهشیار