به گزارش نصر، «محمدعلی نائل قراملکی» در گفتوگوی اختصاصی با نصر به ارتفاع خارج از استاندارد پروژه «برج باغ تبریز» اشاره کرد و افزود: اولین اولویت برای هر فرودگاه، رعایت ایمنی، استانداردها و مقرراتی است که توسط سازمان هواپیمایی کشوری و سازمانهای بینالمللی تدوین و ابلاغ شدهاند و این مسئولیت سازمان هواپیمایی و مسئولیت ماست که بر نحوه درست اجرای این مقررات و استانداردهای پروازی نظارت کنیم.
وی ادامه داد: آییننامه کاربری زمینهای اطراف فرودگاههای بینالمللی تا شعاع ۱۵ کیلومتر هم توسط هیأت دولت تصویب و ابلاغ شده و بر اساس این قوانین و مقررات ملی و بینالمللی، پروژه برج باغ تبریز در مسیر «اپروچ» یا ورود و خروج پروازهای فرودگاه بینالمللی تبریز قرار گرفته و نباید ارتفاع آن تداخلی با مسیر اپروچ فرودگاه بینالمللی تبریز داشته باشد.
مدیرکل فرودگاههای آذربایجان شرقی تأکید کرد: این وظیفه ماست که بر موانع مسیر اپروچ نظارت داشته باشیم و از بروز و گسترش آن جهت حفظ ایمنی پروازها و مسافران جلوگیری کنیم.
نائل قراملکی اضافه کرد: از حدود ۶-۵ سال پیش که پروژه برج باغ تبریز آغاز به کار کرد، همکاران ما در فرودگاه بینالمللی تبریز تذکرات لازم را داده و موارد ایمنی غیرقابل چشمپوشی ایمنی هوایی را در مورد این برج اعلام کردند، اما متأسفانه ساخت این برج که ارتفاع آن با مسیر اپروچ فرودگاه بینالمللی تبریز تداخل دارد تداوم یافت تا با طرح دعوی فرودگاه بینالمللی تبریز و ورود دادگستری آذربایجان شرقی، دستور توقف عملیات احداث این برج صادر شد.
وی از توجه ویژه معاون دادستان تبریز به این موضوع تقدیر کرد و گفت: موضوع تداخل ارتفاع برج باغ تبریز با اپروچ فرودگاه بینالمللی تبریز چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت، چرا که این مسأله تخلف آشکار از مقررات ملی و بینالمللی هوانوردی بوده و ایمنی پروازها و جان مسافران را در مسیر نشست و برخاست از فرودگاه تبریز به خطر میاندازد.
مدیرکل فرودگاههای آذربایجان شرقی از حساسیت دستگاه قضایی نسبت به این مسأله مهم قدردانی کرد و گفت: در نهایت امیدوارم این موضوع با رویکردهای کارشناسی منتج به نتیجهای شود که موجب افزایش ایمنی پروازها در فرودگاه بینالمللی تبریز باشد.
نائل قراملکی در پایان تاکید کرد: فرودگاه تبریز هم اکنون در مسیر اخذ گواهینامه فرودگاهی است که یکی از الزامات مهم آن برطرف شدن موانع پروازی و کاهش ارتفاع پروژه برج باغ تبریز و عدم تداخل آن با مسیر اپروچ فرودگاه است و اگر این مشکل حل نشود، قطعاً شاهد محدودیتهایی در انجام پروازهای فرودگاه بینالمللی تبریز خواهیم بود که مطمئنا بروز چنین مشکلات و محدودیتهایی در پروازهای بینالمللی تبریز به زیان توسعه استان و به زیان روند توسعه منطقهای خواهد بود.
انتهای پیام/