فقط در ۲۴ ساعت ۸۶ نفر جان خود را از دست دادند/

مرگبارترین روز کرونا

1398/11/20 - 10:14 - کد خبر: 14169 نسخه چاپی

نصر: ویروس مهلک کرونا در گرفتن جان قربانیان رکورد زد. سی‌ان‌ان در گزارش شنبه ۸ فوریه برابر با ۱۹ بهمن‌ماه، روز جمعه ۱۸ بهمن ماه را «مرگبارترین روز» در چین نامید زیرا در این روز ۸۶ نفر یکجا جان خود را بر اثر ویروس کرونا از دست دادند. افزون بر این، دیروز تعداد کل کسانی که در جهان در معرض ابتلا به این بیماری هستند به ۳۴ هزار نفر افزایش یافت.

به گزارش نصر به نقل از دنیای اقتصاد، «جاشوا برلینگر»، «جنی مارش» و «آنگلا دوان» در گزارش سی‌ان‌ان که پیوسته به روزرسانی می‌شد نوشتند تعداد کل مرگ و میرهای کرونا به ۷۲۴ نفر رسیده و 34 هزارو 400 نفر هم در ۲۷ کشور مبتلا شده‌اند. این گزارشگران همچنین نوشتند که پنج مورد جدید هم در فرانسه شناسایی شده است. دیروز اعلام شد که این افراد به کرونای مثبت دچار شده‌اند و تعداد کل موارد «ابتلا» در فرانسه به ۱۱ مورد رسید.
این گزارش معتقد است این پنج نفری که در فرانسه به کرونا مبتلا شده‌اند بریتانیایی هستند که یکی از آنها کودک است اما هیچ یک در وضعیت بحرانی قرار ندارند. اینها که از سنگاپور بازگشته بودند برای اسکی به کوهستان رفته بودند.
الجزیره هم در گزارش دیروز شنبه نوشت که بیماری کرونا سریع‌تر از سارس به پیش می‌رود. براساس این گزارش تعداد کل مبتلایان در سراسر چین هم به ۳۴۵۴۶ نفر رسیده است.
الجزیره همچنین نوشت که درگذشت پزشک ۳۴ ساله چینی که افشاگر بیماری کرونا بود در روز جمعه موجی از خشم و نگرانی از عملکرد دولت چین را به راه انداخته است. این ویروس باعث شده چند دولت از ورود شهروندان خود به چین ممانعت و از شهروندان خود خواسته‌اند از سفر به این کشور اجتناب کنند. بسیاری از ایرلاین‌ها سفر به چین را به تعویق انداخته‌اند.
الجزیره هم در گزارشی که پیوسته به روزرسانی می‌شد نوشت، وزارت بهداشت مالزی هم تایید کرد که ۱۶ مورد ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است. الجزیره به نقل از «سی سی تی وی» چین می‌نویسد بیمارستان ۱۵۰۰ تختخوابی «ووهان» هم بازگشایی شد. اولین تیم پزشکی به بیمارستان «لیشن شان» رسیده و بیماران هم شروع به بستری شدن در بیمارستان کرده‌اند. این بیمارستان دارای ۳۲ اتاق ایزوله و یک اتاق جراحی است. وزارت بهداشت تایلند نیز اعلام کرد که هفت مورد جدید از کرونا در این کشور شناسایی شده است.
از این تعداد سه نفر تایلندی و چهار نفر چینی هستند. این موارد جدید تعداد کل بیماران در این کشور را به ۳۲ نفر رسانده که در خارج از چین، تایلند دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا است. یکی از این تایلندی‌ها بخشی از یک گروه ۱۳۸ نفره هستند که در «ووهان» حضور داشتند اما به دلیل این بیماری از این شهر خارج شدند و به کشور خود بازگشتند. این ویروس که هیچ مرزی نمی‌شناسد و حد و حدودی هم برای خود قائل نیست به امارات متحده عربی هم رسیده است و در مجموع هفت نفر را مبتلا کرده است.
وزارت بهداشت امارات این خبر را تایید کرده است. در سنگاپور هم اوضاع بحرانی گزارش شده است. پس از اینکه در این شهر سطح هشدار به بالاترین حد خود رسید، مردم سنگاپور با تشکیل صف‌های طولانی در برابر مغازه‌ها تقریبا هر آنچه بود را «جارو» کردند گویی در این شهر قحطی آمده است.
در سنگاپور ۳۳ مورد کرونا گزارش شده و سطح هشدار در این کشور به «نارنجی» رسیده است؛ درست مشابه سال ۲۰۰۳ که سارس شیوع پیدا کرده بود. این شهر ۷/ ۵ میلیونی چنان دچار هراس از کرونا شده که نه تنها بسیاری از مغازه‌ها از مایحتاج اساسی مردم خالی شده بلکه ماسک‌های بسیاری هم به فروش رفته است. این ترس از اواخر جمعه در این شهر شدت گرفت.
الجزیره می‌نویسد در این دولت‌شهر ثروتمند مغازه‌داران مبادرت به انباشت برنج، سوزن و دستمال توالت کرده‌اند. سفارت آمریکا هم روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در شهر «ووهان» یک آمریکایی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده است.
ژاپن هم اعلام کرد که یکی از شهروندانش که به کرونا مبتلا شده بود جان خود را از دست داده است. اکثر کسانی که بر اثر این ویروس می‌میرند بین ۵۰ تا ۷۰ سال دارند. کشتی مسافرتی «دیاموند پرینسس» هم که در آب‌های ژاپن لنگر انداخته در امان نمانده است. گفته می‌شود در این کشتی که سه هزارو 700 مسافر را حمل می‌کند ۶۴ نفر مبتلا شده‌اند. افزون بر این، سه نفر دیگر هم مبتلا شده‌اند.
انتهای پیام/
 مرگبارترین روز کرونا روزنامه دنیای اقتصاد


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار