سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای؛

دپیلماسی فعال ورزش ایران AFC را به تجدیدنظر واداشت

1398/11/03 - 16:00 - کد خبر: 12858 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) متوجه دیپلماسی فعال و هدفمند ایران در حوزه ورزش شده است و از این پس با تدبیر بیشتری درباره ورزش کشورمان تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش نصربه نقل از ایرنا، «مهدی علی نژاد» این اظهارات را امروز و پس از پایان نشست با دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت و گویی عنوان کرد و افزود: پیرو تصمیمات و اقداماتی که ای.اف.سی در ۲۷ دی ماه امسال در سلب میزبانی از باشگاه های ایران گرفته بود، به دنبال آن نیز فدراسیون فوتبال و مدیران چهار باشگاه کشور موضع رسمی خود را اعلام کردند که این مقاومت باعث شد تا نامه دومی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند.
وی گفت: در پی آن ای.اف.سی تاکید داشت که دیدارها باید در خارج از ایران برگزار شود و در ماه های مارس و فوریه گروهی به ایران سفر می کنند که در صورت بررسی تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنند.
سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ایی ادامه داد: اما ایران همچنان بر سر مواضع خود پافشاری کرد که در نهایت با رایزنی انجام شده و دیپلماسی فعال و هدفمند و یاری نهادهای مختلف کشور، مقدمات مذاکره رو در رو با درخواست فدراسیون فوتبال و مدیران چهار باشگاه ایران شکل گرفت که در نتیجه آن امروز به مالزی و مقر ای.اف.سی سفر کردیم.
علی نژاد درباره جزییات این نشست دو ساعته توضیح داد: در این نشست دبیرکل ای.اف.سی گفت بر اساس شواهدی که در اختیار دارند، امکان برگزاری مسابقات تا اطلاع ثانوی در ایران وجود ندارد که ما هم با ارایه توضیحات بر موضع خود پافشاری کردیم.
وی ادامه داد: در نهایت دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد داد بعد از مسابقات جام جهانی فوتبال در این باره تصمیم گیری می کنیم که ما مجدد قبول نکردیم زیرا آنها به گونه ای برنامه ریزی کردند که می خواستند میزبانی جام جهانی را از ما بگیرند.
سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اضافه کرد: ما هم در ادامه این نشست به نکات قوت فوتبال ایران اشاره کردیم که بعد از هماهنگی دبیرکل ای. اف. سی با مسوولان عالی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گیری شد مسابقات دور برگشت در ایران برگزار شود.
ابتدا سه بازی در خارج از خانه و سه بازی در داخل ایران که این برای ما مهم است. حال با این دیپلماسی توانستیم حق میزبانی را با مذاکرات فشرده و مقاومت در سطح ملی به کشور بازگردانیم که توفیق بزرگی بود.
علی نژاد یادآور شد که برای نخستین بار است کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیمات خود عدول کرد و حاضر شدند با ما مذاکره کنند که این روند به دلیل اتخاذ تصمیمات نهادهای مختلف ایران بود.
وی این اقدام را تجربه خوبی دانست و گفت: معتقدم اگر در گذشته هم به همین مسیر می رفتیم، شاید اکنون وضعیت عربستان و بازی با آن، شرایط دیگری داشت. با این رویه هدفمند حداقل  هشت میزبانی در بحث باشگاه ها به دست آمد و جلوی موانع میزبانی تیم ملی در رقابت های جام جهانی گرفته شد که این پیروزی را به ملت و مدیران چهار باشگاه فوتبال تبریک می گویم.
انتهای پیام/
دپیلماسی فعال ورزش ایران AFC را به تجدیدنظر واداشت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار