مدیرعامل سازمان مدیریت مهندسی و شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز خبر داد:

هر ماه 15 نفر در تصادفات تبریز جان خود را از دست می دهند!

1403/07/21 - 16:40 - کد خبر: 122540 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان مدیریت مهندسی و شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز می گوید متاسفانه هر دو روز یک بار یک نفر در تبریز بر اثر تصادف شهری فوت می شود و سال گذشته 147 نفر فوتی داشتیم.

به گزارش نصر، نشست خبری سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل صبح امروز شنبه ٢١ مهر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
"محمدرضا روشنی" معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهر تبریز با اشاره به طرح جامع مطالعات حمل و نقل گفت: مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهر تبریز اهمیت بالایی دارد؛ یکی از مهمترین مطالبات شهروندی در کلانشهر های کشور، بحث ترافیک است، حمل و نقل و ترافیک در بسیاری از مولفه ها از جمله اقتصاد شهری و عدالت تاثیر گذار است.
وی افزود: این دومین دور مطالعات طرح جامع حمل و نقل است، این مطالعات در سال ٨۵ برای اولین بار آغاز شد که بنا به مشکلاتی که به وجود آمد باعث شد این طرح تکمیل نشود.
روشنی ضمن تقدیر از معاون استاندار سابق استان گفت: با مشورت آقای دکتر ذاکری این طرح را با دانشگاه تربیت مدرس تهران قرارداد کرده و به انجام رساندیم، اولین مطالبه ای که از آقای صفارزاده داشتیم این است که چرا مطالعات قبلی به سر انجام نرسیده است، در این مطالعات مباحث فرهنگی و اجتماعی یکی از نیاز های ما است که باید از طرف شهروندان ارائه شود؛ برای وصل به مردم و گرفتن دیدگاه های آن ها نیازمند ارتباط و فراگیری نظرات هستیم.
روشنی خاطر نشان کرد: مطالعات طرح جامع یک دستورالعمل جدی و هوش مصنوعی یکی دیگر از مطالبات ما در طرح جامع حمل و نقل است.
در ادامه "محبوب عبدالله پور" مدیر عامل سازمان مدیریت مهندسی و شبکه حمل و نقل کلانشهر تبریز گفت: با توجه به اینکه در شمالغرب کشور تبریز قطب درمانی با حضور پزشکان برجسته است؛ روزانه بالغ بر ۴٠ هزار خودرو از اطراف تبریز به این شهر سفر می کنند.
وی خبر داد: هر دو روز یک بار یک نفر در تبریز بر اثر تصادف فوت می شود، سال گذشته فوتی 147 نفر فوتی داشتیم اما متاسفانه امسال هر ماه 15 نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند.
وی در ادامه به آمار خودرو ها در سطح کشور و تبریز گفت: در تبریز بالاتر از آمار کشوری، برای هر دو نفر به صورت متوسط یک ماشین وجود دارد از طرفی، در تبریز بانک ها و محیط زیست حمایتی از خودرو های فرسوده ندارند و این باعث شده است تا خودرو فرسوده در سطح شهر بیشتر باشد.
عبدالله پور تاکید کرد: همه دستگاه ها در کنترل ترافیک سهیم اند، در خصوص حمل و نقل ضابطه ها اجرا شده اند.
وی افزود: نیازمند همکاری شهروندان در دو هفته آینده هستیم تا اطلاعات لازم را دریافت کنیم، پرسشگران با ارائه فرم هایی اطلاعات را دریافت خواهند کرد، پرسشگران مورد اعتماد و با لباس مخصوص از شهروندان سوال خواهند کرد، هیچ سوال شخصی و گرفتن مشخصات اعم از کارت بانکی، شماره تماس یا کد پستی وجود نخواهد داشت.
در دومین حالت؛ پرسش فرم ها (اطلاعات سفر) از طریق مدارس به دانش آموزان متوسطه اول داده می شود و فرم را به خانه برده و بعد از تکمیل به مدرسه تحویل می دهد.
روشنی در ادامه به اهمیت همراهی مردم پرداخت و گفت: تا پایان مطالعات در کنار اصحاب رسانه و مردم خواهیم بود و به سوالات آن ها موظف به پاسخگویی هستیم.
وی اضافه کرد: وکلا و پزشکان از مشاغلی هستند که می‌توانند در هر کاربری اقدام به فعالیت کنند، متاسفانه ضعف قانون در این مورد باعث شده است در تمامی خیابان ١٧ شهریور ساختمان ها از آن پزشکان است.
روشنی در پاسخ به سوال نصر گفت: پل های تقاطع حیدرآباد، قراملک و ... بصورت موضعی مطالعات شده و خواست اهالی بوده است.
وی افزود: برابر آیین نامه وزارت کشور طرح جامع حمل و نقل در ۶۴٠ صفحه و طی ٢۶ ماه باید به پایان برسد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهر تبریز در پایان گفت: ۵٠٠ دوربین پیشرفته در تبریز نصب شده است، این دوربین ها نسبت به دیگر کلانشهر ها بسیار پیشرفته تر است، اگر بر حسب قرارداد ادامه دوربین ها نصب شود تبریر در کشور مجهزترین و پرتعداد ترین شهر دوربین دار در بین کلانشهر ها خواهد بود، تمامی ارگان ها می توانند از این دوربین ها استفاده کنند.
انتهای پیام/
هر ماه 15 نفر در تصادفات تبریز جان خود را از دست می دهند! محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   جاوید طلوعی غازانی   2 ماه پیش  

سلام وقت به خیر جناب آقای دکتر روشنی عزیز وآقای مهندس عبدالله پور گرامی مسبب اصلی وضعیت موجود نظام آمدوشدشهرتبریز عدم تطابق سیاستهای شهرسازی وسیاستهای ترافیکی است.خودتان بهتر می دانید که هر طرح وپروژه ای چارچوب واهداف مشخصی دارد.انتظار از طرح جامع حمل ونقل وترافیک برای تعدیل مشکلات وگره های کور شهر بدون اصلاح سیاستهای شهرسازی غیرمنطقی است.مدیریت وتنظیم تقاضا از مدیریت وتنظیم عرضه ارجحیت بیشتری دارد.مدیریت وتنظیم تقاضا درحیطه وظایف واختیارات طرح جامع حمل ونقل وترافیک نیست واین گره کور باید با اصلاح سیاستهای شهرسازی شهرداری تبریزحل وفصل گردد.مدیریت وتنظیم وبهینه نمودن عرضه بزرگترین رسالت طرح جامع حمل ونقل وترافیک محسوب می شود .درصورت عدم اصلاح سیاستهای شهرسازی ،برنامه ریزی ها وسیاستگزاری های طرح جامع حمل ونقل وترافیک تاثیر ات قابل توجهی دربهبود نظام آمدوشد نخواهد داشت.
پژوهشیار