رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان:

راهبرد آبي آذربايجان شرقي در ۴ سال آتي مشخص شود/ چالش تامين آب شرب پايدار

1403/06/01 - 10:23 - کد خبر: 119431 نسخه چاپی

نصر: رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان شرقي با بيان اينكه بايد راهبرد آبي استان در ۴ سال آتي مشخص شود، گفت: حدود ۱۲ شهر و تعدادي از روستاهاي استان از لحاظ تامين آب شرب پايدار با چالش مواجه است. 

به گزارش نصر، حيدر فتح‌زاده در جلسه هم انديشي مديريت مطلوب آب در بخش‌هاي مختلف اظهار كرد: در استان چالش‌هاي بيشماري در بخش آب وجود دارد كه ساير بخش ها از جمله كشاورزي، صنعت و محيط زيست را متاثر كرده است.
وي افزود: تعدد سدها، اراضي كشاورزي، هدر رفت آب در شبكه، آلاينده‌هاي رود ارس و انتقال آب ارس به تبريز، همه مسائلي هستند كه بايد تعيين تكليف شوند و راهبرد آبي استان در خصوص اين مسائل مشخص شود.
فتح‌زاده تاكيد كرد: بايد تعريف شود در ۴ سال آينده برنامه‌هاي اولويت دار آبي استان در خصوص تامين و مديريت منابع آبي با مشاركت بخش خصوصي كدامند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان شرقي در عين حال خاطرنشان ساخت: همه بايد در ارتباط با نگاه به آينده و اجتماعي كردن موضوع آب  احساس مسووليت كنند.
در اين جلسه محمد خاني، مديرعامل شركت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي متذكر شد: تا زماني كه تعداد پروژه‌ها بدون توجه به تامين اعتبارات لازم گسترش يافته و نيمه كاره رها شود، نخواهيم توانست به اهداف آبي مورد انتظار دست يابيم و پروژه ها تبديل به هزينه‌هاي ريخته مي‌شوند.
مديرعامل شركت آب منطقه‌اي استان نيز تصريح كرد: اولويت اول اين شركت اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام است و تمام تلاش خود را صورت مي‌دهيم تا از تعريف پروژه‌هاي غيرضرور اجتناب شود و در بخش آب پروژه نيمه تمامي باقي نماند.
يوسف غفارزاده بر ضرورت تثبيت وضعيت آب‌هاي زيرزميني تاكيد و اضافه كرد: تبريز شهر اولين ها است و بايد فرهنگ سازي كنيم تا در كاهش مصرف سرانه آب و افزايش بهره وري كشاورزي نيز اولين باشيم.
انتهای پیام/
راهبرد آبي آذربايجان شرقي در ۴ سال آتي مشخص شود/ چالش تامين آب شرب پايدار نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار