مدیرعامل توانیر مطرح کرد:

کاهش مصرف برق، الزام ادارات در تابستان

1403/03/26 - 13:34 - کد خبر: 114813 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل توانیر گفت: امسال روند صعودی شدن مصرف برق در مقایسه با سال گذشته زودتر شروع شده و اجرای طرح‌های مدیریت مصرف در همه بخش‌ها الزامی است.

به گزارش نصر، ناترازی برق چندسالی است که گریبان‌گیر کشور شده و آخرین آمار ناترازی اختلاف ۱۰ هزارمگاواتی بین تولید و مصرف برق را نشان می‌دهد، به همین خاطر مدیریت مصرف در همه‌ی بخش‌ها به منظور جلوگیری هرچه بیشتر از آسیب‌های این ناترازی، در تابستان به یک کلیدواژه تبدیل می‌شود.
ادارات یکی از بخش‌هایی هستند که دستخوش طرح‌های مدیریت مصرفی می‌شوند، طبق مصوبه هیئت وزیران از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت کاری این واحد‌ها به ۶ صبح تا ۱۳ ظهر تغییر می‌کند و مصرف برق این مجموعه‌ها در ۸ ساعت کاری باید ۳۰ درصد و پس از پایان ساعت کاری ادارات ۶۰ درصد نسبت به مصرف برق سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کند. 
در همین‌باره مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر می‌گوید تابستان پارسال این تغییرات و مدیریت مصرف توانست مصرف برق ادارات را ۸۵۰ مگاوات کاهش دهد و امسال نیز با توجه به رصد لحظه‌ای مصرف توسط کنتور‌های هوشمند برنامه ریزی شده تا این عدد به هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.
براساس گفته وی اداراتی که الگوی تعریف شده مصرف برق را رعایت نکنند، پس از دریافت اخطار با قطع برق روبه‌رو خواهند شد.
برای مثال رامین پوریا، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران چند روز گذشته از قطع برق ۱۰ اداره از شروع طرح مدیریت مصرف برق ادارات (۱۵ خردادماه) خبر داد.
انتهای پیام/
کاهش مصرف برق، الزام ادارات در تابستان منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار