فرماندار هشترود خبر داد:

لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود

1403/02/17 - 10:06 - کد خبر: 112586 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود درباره ورود فاضلاب شهری به داخل رودخانه شهر چایی (سراسکند چایی و دامناب چایی) این شهرستان هشدار داد و آن را تهدید برای محیط زیست دانست.

به گزارش نصر، فرید قشلاقی در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات بحران افزود: متاسفانه آبفای هشترود طرح پیشرفته فاضلاب را تکمیل نمی‌کند و پسابهای ریخته شده به رودخانه شهر موجب بروز بیماری در فصل تابستان و بوی بد می‌شود.
وی اضافه کرد: آب و فاضلاب شهری هم باید در اجرای طرح فاضلاب مدرن شهری اقدامات لازم را انجام دهد و این طرح را هرچه زودتر به اتمام برساند تا مردم مجبور به هدایت فاضلاب‌های خانگی خود به داخل رودخانه نشوند.
فرماندار هشترود گفت: با توجه به اینکه حریم و بستر رودخانه‌های هشترود مشخص نیست اداره امور مناع آب هم باید ترتیبی اتخاذ کند که در اسرع وقت هم حریم و هم بستر رودخانه‌های شهرستان معین شود.
قشلاقی گفت: مشخص نبودن بستر رودخانه‌های داخل شهر وحتی خارج از شهرستان باعث تعرض افراد به این ناطق شده و در صورت بروز سیل و خسارت باید خسارت جبران ناپذیری به افراد خسارت دیده پرداخت شود در صورتی که اصلا حق آنها نیست.
پورصادق شهردار هشترود هم تجهیز آتش نشانی این شهر را خواستار شد و گفت: خودروهای آتش نشانی این شهرستان نیاز به تعمیر دارند و در صورت بروز حادثه‌ هم زمان در شهرستان با مشکل رو به رو خواهیم شد.
وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر محلات شهر قدیمی هستند و خودروهای سنگین آتش نشانی نمی‌توانند وارد آن مناطق شوند از این رو درخواست تجهیز آتش نشانی را به خودرو‌های سبک از جمله نیسان و موتور داریم تا بتوانیم در صورت بروز حادثه خدمات به مردم بدهیم.
انتهای پیام/
لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار