در شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی استان آذربایجان شرقی مطرح شد؛

شهریه مدارس غیر دولتی، زیر ذره‌بین کمیته تعیین شهریه 

1403/02/09 - 09:59 - کد خبر: 112170 نسخه چاپی

نصر: شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی استان آذربایجان شرقی، برگزار و بر نظارت کمیته تعیین شهریه در مناطق متعدد استان بر شهریه مدارس غیر دولتی طی این جلسه، تاکید شد.

به گزارش نصر، مسعود سعادتی صبح شنبه هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای نظارت بر مدارس غیردولتی با اشاره به فعالیت کمیته تعیین شهریه، اظهار کرد: با نظارت این کمیته همه مدارس و مراکز بر اساس اصول تعیین شده پیش خواهند رفت .
وی با اشاره به اینکه شهریه مدارس و مراکز غیردولتی نسبت به اقتضائات هر منطقه و مدرسه لحاظ می شود افزود: تلاش وزارت آموزش و پرورش بر این است که شهریه ها به طور منطقی و منصفانه، اخذ شود.
وی با یادآوری این موضوع که افزایش درصدی طبق قانون ممنوع است خاطر نشان کرد: در همین راستا برای مقابله با بی‌عدالتی، سقفی برای تمامی مقاطع تعیین شده است که شهریه‌ها باید بر همین مبنا و طبق شاخص‌های موجود، تعیین شوند.
وی افزود: تغییر رویکرد وزارت در تعیین شهریه مدارس و مراکز غیر دولتی نوعی تمرکز زدایی می باشد که امیدواریم در واقعی شدن شهریه ها موثر باشد‌.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید مراقبت های لازم انجام گیرد تا فشار مضاعفی به خانواده ها تحمیل نگردد، متذکر شد: شرایط شهرستان‌ها با کلانشهرها متفاوت بوده و تدابیر و راهکارهای لازم در این خصوص نیز باید در نظر گرفته شود.
لزوم بهسازی فضای آموزشی و ایمنی مدارس غیرانتفاعی نیز از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که مورد تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان قرار گرفت.
انتهای پیام/
شهریه مدارس غیر دولتی، زیر ذره‌بین کمیته تعیین شهریه  منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار