مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خبر داد:

رشد 153 درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی

1403/02/08 - 07:52 - کد خبر: 112095 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از رشد 153 درصدی امانت کتاب از کتابخانه های استان خبر داد.

به گزارش نصر، اسد بابایی در جریان بازدید اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان شرقی از کتابخانه مرکزی تبریز افزود: طی سال گذشته تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان از 77 هزار نفر به 161 هزار نفر رسیده که این افزایش در طول سال های اخیر بی نظیر بوده است.
وی تعداد کتبی که سال گذشته از کتابخانه های عمومی استان به امانت برده شده است را 700 هزار جلد عنوان کرد و اظهار داشت: این تعداد امسال با رشدی بالغ از 153 درصد به رکورد یک میلیون و 700 هزار جلد رسیده است.
وی از اجرای طرح کودک کتابخوان در استان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح که با همکاری مراکز بهداشت استان در حال اجرا است، کودکان 6ساله در موعد تزریق واکسن شان با یک کارت دعوت خاص به عضویت در کتابخانه های عمومی استان ترغیب می شوند.
بابایی ادامه داد: با اجرای این طرح سال گذشته 12 هزار نفر کودک 7 ساله عضو کتابخانه های استان شدند.


 
مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در ادامه از اجرای طرح خانواده های کتابخوان در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح به دنبال شناسایی و معرفی خانواده هایی به جامعه هستیم که همه اعضایشان عضو فعال کتابخانه های استان هستند و کتاب به امانت می برند و بر این اساس آن خانواده هایی که بیشترین تعداد کتاب را به امانت برده باشند مورد تجلیل قرار می گیرند.
وی ادامه داد: طرح جدیدی هم مدنظر داریم که در صورت مشارکت ادارات عملیاتی خواهیم کرد و آن هم راه اندازی باکس های ویژه امانت کتاب در برخی ادارات است که هدف از آن به اشتراک قرار دادن کتاب های کارمندان برای مطالعه سایر همکاران است.
بابایی ابراز امیدواری کرد: با همکاری شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان شرقی این طرح به صورت پایلوت در تعدادی از ادارات عملیاتی شود تا در آینده نزدیک در تمام دستگاه های دولتی مورد استفاده قرار گیرد.
وی همچنین از آمادگی این اداره کل برای حمایت از برنامه های شورای هماهنگی روابط عمومی های استان خبر داد.
این گزارش می افزاید، در ادامه این نشست محمد عزیزی راد دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ابراز امیدواری کرد با تداوم چنین اقداماتی شاهد افزایش فرهنگی مطالعه بین اقشار مختلف مردم شویم.
همچنین در ادامه هر یک از اعضای به بیان دیدگاه های خود پیرامون زمینه های همکاری بیشتر بین دستگاه های اجرایی و اداره کل کتابخانه های عمومی استان اشاره کردند که راه اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات همزمان با 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی از جمله آن بود.
انتهای پیام/
رشد 153 درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار