معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خبر داد:

بازسازی اساسی استخر های استان در راستای حفظ جان مردم

1403/02/19 - 10:34 - کد خبر: 112707 نسخه چاپی

نصر: معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت:  هرگونه اتفاق ناگوار در استخر ها قابل جبران نیست و نمی توان در این زمینه کوتاهی کرد بنابراین تلاش می شود تمامی استخرها بدون کمترین ایراد و تهدید در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

به گزارش نصر، سید عطا شرفشاهی معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به تعمیرات اساسی در استخر های استان گفت: در راستای سیاست های اداره کل ورزش و جوانان استان و بر اساس وظایف دفتر فنی و مهندسی در خصوص افزایش ایمنی و مدیریت بهداشت در جهت حفظ سلامت عموم مردم اقدامات بسیار گسترده ای جهت تعمیرات اساسی با توجه به افزایش قدمت سازه استخرها و همچنین علیرغم وجود محدودیت  منابع اعتباری آغاز گردیده است.
وی افزود: با توجه به رطوبت بالای استخر ها و همچنین تاثیر گاز کلر و گرمایش داخلی، سازه های استخرها دچار آسیب جدی می شوند که نیازمند تعمیرات اساسی بوده و در همین زمینه دفتر فنی و مهندسی با رعایت تمامی آئین نامه ها و مقررات ملی ساختمان اقداماتی انجام داده است.
شرفشاهی با اشاره به تعمیرات استخر های قدیمی استان اظهار داشت: چندین استخر استان که دارای قدمت بیش از 30 سال هستند و سقف آنها دچار فرسودگی شده بودند ، نیازمند تعمیرات اساسی بودند که باتوجه به اینکه هدف از بازسازی این استخر ها پیشگیری از هرگونه خسارت جانی و مالی بود، در همین زمینه جلسات مشترکی با مشاورین عالی استان، شورای فنی استان و معاونت عمرانی استانداری برگزار و تصمیمات اساسی برای تعمیرات استخرهای استان گرفته شد.
معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص مهم ترین اقدامات انجام شده در استخر های استان گفت: بر اساس اولویت بندی صورت گرفته ابتدا عملیات دمونتاژ سقف ها انجام و پس از زنگ زدایی اساسی ستون ها و فلزات بکار رفته در سازه ها، رنگ آمیزی 120 میکرونی انجام می گردد که باعث جلوگیری از خورندگی فلز در برابر عوامل محیطی خواهد شد ، علاوه بر آن نیز تمهیداتی جهت کنترل میزان رطوبت محیط استخر ( هواساز ) در نظر گرفته شده است.
وی افزود: یکی از مهم ترین نمونه استخر های بازسازی شده، استخر هشترود بود که بدلیل عدم نگهداری درست در وضعیت ناگوار و خطرناکی قرار داشت اما پس از بازسازی اساسی به یکی از بهترین استخر های استان تبدیل شده است.
شرفشاهی با گلایه از عدم نگهداری صحیح از استخر ها  توسط مستاجرین بیان داشت: متاسفانه در سال های گذشته مستاجرین و افراد غیرفنی اطلاعات کافی در خصوص نگهداری از استخرها نداشتند و همین موضوع آسیب جدی به استخر های استان وارد کرده بود که در همین زمینه  کارشناسان دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان با نظارت های مداوم و تذکرات جدی مانع از آسیب رسانی به استخرها می شوند.
معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: در حال حاضر دو استخر بزرگ سهند و کوثر تبریز که در حال تعمیر هستند به زودی تکمیل شده و جهت استفاده عمومی در اختیار مردم قرار می گیرند.
استخرهای مراغه و باسمنج نیز سعی می شود تا یک ماه آینده تکمیل و بازسازی استخر اهر نیز تا شروع فصل تابستان به اتمام خواهد رسید.
شرفشاهی در پایان بیان داشت: اقدامات عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان در دو سال اخیر بی سابقه بوده است و باتوجه به اعتباراتی که توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان جذب شده است، شاهد تحولات عظیم در پروژه های عمرانی هستیم که در این زمینه از حمایت ها و پیگیری های مدیرکل ورزش و جوانان استان قدردانی می کنم.
اداره کل ورزش و جوانان استان هیچگونه ریسکی در قبال جان مردم انجام نمی دهد چراکه هرگونه اتفاق ناگوار در استخر ها قابل جبران نیست و نمی توان در این زمینه کوتاهی کرد لذا تلاش می شود تمامی استخرها بدون کمترین ایراد و تهدید در اختیار عموم مردم قرار گیرد.
انتهای پیام/
بازسازی اساسی استخر های استان در راستای حفظ جان مردم حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار