فریدون قنبرزاد مطرح کرد:

تبریز صدرنشین تصادفات منجر به فوت آذربایجان شرقی

1403/02/05 - 17:34 - کد خبر: 111995 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی، از افزایش ۱۲ درصدی آمار فوتی های تصادفات درون شهری سال ۱۴٠۲ تبریز در مقایسه با سال ۱۴٠۱ خبر داد. 

به گزارش نصر، فریدون قنبرزاده امروز در گفتگو با رسانه ها افزود: متاسفانه شهر تبریز رکوردار آمار فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در استان است و در سال ۱۴٠۲ با ۱۳۲ نفر فوتی در مقایسه با آمار ۱۱۷ نفری سال ۱۴٠۱ همچنان از این حیث پیشتاز است و در رتبه های بعدی شهرستان مراغه با ۲۴ نفر فوتی و همچنین اسکو و سهند با ۱۷ نفر فوتی بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت را دارا هستند. 
وی همچنین گفت: در تقسیم بندی محلات تصادفات فوتی تبریز، جاده باسمنج با ۳ فوتی و ۲ مصدوم، خیابان امامیه مقابل دانشگاه پیام نور با ۲ فوتی و ۱ نفر مصدوم و میدان راه آهن به سمت تراکتورسازی با ۱ فوتی و ۶ نفر مصدوم بیشترین آمار در این حوزه را دارا هستند.
قنبرزاده ادامه داد: بیشترین تصادفات فوتی فروردین ماه ۱۴٠۳ به ترتیب در ساعات ۱۸ تا ۲۴ با ۶٠ درصد،۲۴ تا ۶ صبح با ۲٠ درصد،۱۲ تا ۱۸ با ۱۳ درصد و در نهایت ۶ صبح تا ۱۲ با ۷ درصد اتفاق افتاده است.

جوانان بیشترین درصد تصادفات منجر به فوت فروردین ماه ۱۴٠۳
رئیس پلیس راهور استان در مورد تقسیم بندی سنین مقصرین حوادث رانندگی منجر به فوت در نخستین ماه از سال ۱۴٠۳ گفت: جوانان سنین ۲٠ تا ۲۵ سال، ۴٠ درصد مقصرین تصادفات منجر به فوت هستند، رتبه های بعدی مقصرین تصادفات فوتی هم به ترتیب سنین ۳۱ تا ۳۵ سال با ۲٠ درصد، ۲۶ تا ۳٠ و ۵۱ تا ۵۵ با ۱۳ درصد و سنین ۴۶ تا ۵٠ و ۵۶ تا ۶٠ با ۷ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین مقصرین تصادفات منجر به فوت در استان هستند.

سرعت غیرمجاز بیشترین عامل تصادفات فوتی 
قنبرزاده گفت: بیشترین علت تصادفات فوتی به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ نفر فوتی در صدر این آمار قرار دارند و ۶٠ درصد علت فوتی های تصادفات را شامل می شود، عدم توجه به جلو با ۴ فوتی و ۲۷ درصد، عدم رعایت حق تقدم ۱ فوتی و ۶ درصد و نهایتا به علت نقص فنی ۱ نفر فوتی و ۷ درصد فوتی های تصادفات را داشته ایم.

جولان رانندگان فاقد گواهینامه در سطح استان
فریدون قنبرزاده در رابطه با توقیف خودروها هم گفت: پلیس راهور استان در فروردین ماه ۱۴٠۳ از ۶۵۸ عملیات توقیف خودرو، ۴۹ مورد مصرف مواد روان گردان، ۱۲۵ مورد نمره منفی، ۱۵٠ مورد تخلفات حادثه ساز و ۳۳۶ مورد مربوط به ضبط گواهینامه ها بوده است.
وی همچنین گفت: والدین از قرار دادن خودرو در اختیار فرزندان بدون گواهینامه خودداری کنند، چرا که افراد فاقد گواهینامه بیشترین تعداد تصادفات منجر به جرح و فوت را رقم می زنند. ضمن اینکه در فروردین ماه جاری در مجموع ۱۵ تصادف منجر به فوت جمعا ۱۹ نفر جان خود را از دست داده اند که این آمار نسبت به سال قبل افزایش داشته است چرا که در مدت مشابه سال گذشته در ۱۲ تصادف مرگبار جمعا ۱۴ نفر فوت شده بودند. 

شهرداری نقش خود را ایفا کند/عدم هوشمندسازی معابر شهری، ضعف بزرگ کلانشهر تبریز
رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی افزود: شهرداری تبریز باید تعداد مورد نیاز دوربین های کنترل سرعت را سریعا در شهر تامین کند، همچنین نقص راه هم یکی از عوامل مهم تصادفات مرگبار شهر تبریز است که طبیعتاً تلاش بیشتر مجموعه شهرداری تبریز را می طلبد. 
وی همچنین افزود: کنترل معابر شهری با عوامل انسانی به طور کامل امکان پذیر نیست و باید هوشمندسازی معابر در اسرع وقت در تبریز بطور کامل اجرا شود، کلانشهر تبریز در بحث هوشمندسازی معابر بسیار فقیر و در رتبه های آخر کشور از این حیث قرار دارد، شهرهای اصفهان، تهران و یزد در امر هوشمندسازی معابر در کشور پیشتاز هستند.

طرح غربالگری رانندگان پرخطر 
قنبرزاده همچنین از اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر خبر داد و گفت: تعداد کل مراجعین به مرکز از اول آبان ۱۴٠۲ تا دهم فروردین ۱۴٠۳ جمعا ۱۹٠ نفر بوده اند که ۱۴۴ اخذ تعهد عدم ادامه تخلفات رانندگی شدند ۳ نفر به کمپین های ترک اعتیاد، ۴٠ نفر به کلینیک های تخصصی و ۳ نفر به بهداری ناجا و تقلیل پایه گواهینامه معرفی شدند.
انتهای پیام/
تبریز صدرنشین تصادفات منجر به فوت آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار