در راستای اجرای طرح نصب ۲۰۰۰ دوربین ترافیکی در تبریز؛

دوربین‌های نصب شده مدیریت شهری و ترافیکی تبریز به عدد ۴۱۰ می رسد

1403/01/15 - 14:22 - کد خبر: 110900 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل سازمان مدیریت شبکه حمل ونقل گفت: طرح توسعه دوربین های مدیریت شهری و ترافیکی به ۴۱۰ مورد با صرف اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲ افزایش می یابد.

به گزارش نصر، محبوب عبدالله پور افزود: همزمان در محل های تعیین شده توسط پلیس راهور که نقاط حادثه خیز بودند، دوربین ها نصب شد و تعداد دوربین های نصب شده تبریز به ۲۴۵ دستگاه در سال گذشته افزایش یافت که با خرید ۱۶۵ دوربین جدید که روی ۶۵ دکل نصب خواهند شد تعداد دوربین ها در یک ماه آینده به ۴۱۰ دوربین افزایش می یابد.  
وی در ادامه گفت: اکثرا دکل دوربین های ترافیکی که برای کنترل محدوده زوج و فرد و ترافیکی طی دو هفته گذشته در موقعیت های حافظ، ارتش، طالقانی، آخر شریعتی، ابوریحان، بهار، کوچه باغ، منجم، فلسطین در ورودی های محدوده زوج و فرد ترافیکی آینده و محدوده LEZ فعلی و نیروی هوایی، ملکوتی، مرزداران، نمایشگاه بین المللی میدان اطلس باغمیشه و میدان استانداری که مورد تایید پلیس محترم راهور بوده است. نصب شده اند.  
عبدالله پور تصریح کرد: برای توسعه ی مدیریت هوشمند شهری، ابتدا تجهیزات و زیرساخت های مستهلک را با آخرین تجهیزات موجود تعویض و سرورهای لازم تهیه و بطور کلی زیرساخت لازم برای راه اندازی دو هزار دوربین بروزرسانی شد.  
وی اظهار کرد: افزایش ایمنی و بهبود ارائه خدمات به شهروندان وجوابگویی صددرصدی به مراجعات مردمی هدف اصلی مدیریت شهری در نصب دوربین های ترافیکی در کنار اعمال جریمه توسط پلیس راهور در تخلفات رانندگی است.
مدیر عامل سازمان با اعلام این خبر گفت : افزایش ایمنی و بهبود ارائه خدمات به شهروندان وجوابگویی صددرصدی به مراجعات مردمی هدف اصلی مدیریت شهری در نصب دوربین های ترافیکی در کنار اعمال جریمه توسط پلیس راهور در تخلفات رانندگی است.
محبوب عبدالله پور افزود: ارائه خدمات به شهروندان در خصوص سرقت خودرو یا منزل به منظور تامین امنیت جانی و مالی آنان، جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز غیر مجاز از طریق مسیریابی ماشین آلات حمل مصالح، نظارت بر پیاده شدن و سوار شدن مسافر در ایستگاه های اتوبوس و تاکسی، ارتباط رادیویی و نرم افزارهای قابل نصب در گوشی شهروندان برای اطلاع رسانی لحظه به لحظه ترافیک معابر به شهروندان و رانندگان، کنترل و هدایت خودروهای آمبولانس و آتش نشانی در معابر، علت یابی گره های ترافیکی در صورت توقف وانت بار و یا خرابی خودرو به پلیس و خدمات شهری برای رفع آن؛ استفاده از هوش مصنوعی و اعمال طول ترافیک در تقاطع ها برای محاسبه و دستور زمانبندی چراغ های راهنمایی؛ کنترل محدوده زوج و فرد، محدودیتهای زمانی و مکانی وLEZ و ثبت پلاک، آمار خودرو در مسیرهای مختلف واستفاده از این آمار در برنامه های شبیه ساز ترافیکی، مکانیزه شدن پارک های حاشیه ای، بهبود برنامه ریزی و زمان بندی حمل و نقل عمومی، خلاصه ای از اهداف اصلی مدیریت شهری در نصب دوربین های ترافیکی است.
انتهای پیام/
دوربین‌های نصب شده مدیریت شهری و ترافیکی تبریز به عدد ۴۱۰ می رسد منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار