مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

لزوم رعایت اصول بهداشتی هنگام خرید ماهی هفت سین

1402/12/23 - 11:25 - کد خبر: 110280 نسخه چاپی

نصر: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: شهروندان برای خرید و نگهداری ماهی قرمز شب عید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش نصر، جواد گوزلی افزود: مردم  ماهی قرمز شب عید را از مراکز مجاز خریداری و از خرید آن از دوره گرد‌ها و دستفروشان خودداری کنند.
به گفته وی شهروندان در هنگام خرید از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب خودداری کنند و از ظروف یکبار مصرف برای حمل و جا به جایی ماهی به منزل استفاده شود.
گوزلی ادامه داد: بنابر توصیه سازمان دامپزشکی مردم باید از خرید ماهیان بیمار و بی‌حال با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن خودداری کنند.
وی گفت: پس از انتقال به منزل بلافاصله به تعویض آب اقدام شود و ماهی‌ها به ظروف از قبل آماده شده منتقل شوند، همچنین با توجه به لزوم تعویض آب ماهیان خریداری شده حداقل ۲۴ ساعت قبل از خرید ظرف نگهداری ماهی آماده در صورت استفاده از آب شهری باید در هوای آزاد به منظور کلرزدایی قرار داده شود.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در حالی که بسیاری از پستانداران، ناقل و یا دارای بیماری‌های مشترک متعددی با انسان هستند، ماهی‌های قرمز کمترین بیماری مشترک را با انسان دارند.
 هر ساله در ایام نوروز خریداری و نگهداری ماهی قرمز برای سفره هفت سین به عنوان نماد زندگی و شادابی، از موضوعات قابل تامل و گاهی دغدغه متولیان سلامت جامعه است و لازم است در این خصوص اطلاعات درست و کاربردی به مردم داده شود.
ماهی‌ها جانوران خونسردی هستند که به همین دلیل عوامل بیماری زای مشترک معدودی با انسان دارند، در حالی که دیگر حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه و خرگوش می‌توانند ناقل بیماری‌های متعدد خطرناکی باشند.
انتهای پیام/
لزوم رعایت اصول بهداشتی هنگام خرید ماهی هفت سین منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار