رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

خدمات رسانی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ایام نوروز

1402/12/21 - 15:33 - کد خبر: 110172 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این سازمان در ایام نوروز ۱۴۰۳ تعطیل نیست و در حوزه های مختلف در خدمت مردم استان خواهد بود.

به گزارش نصر، اکبر فتحی گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و تداوم فعالیت بخش کشاورزی، هم استانی‌ها می‌توانند از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ شکایات، نظرات و انتقادات خود را مبنی بر بخش‌های مختلف کشاورزی استان به سامانه‌های موجود ارسال کنند.
وی با بیان اینکه جهادکشاورزی به منظور خدمات رسانی بهینه به عموم مردم و مدیریت تامین امنیت غذایی مردم، نظارت بر بازار کالا‌های اساسی و بلایای طبیعی بخش کشاورزی و حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی، کشیک‌های نوروزی تشکیل داده است افزود: سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه با راه اندازی سامانه‌های ارتباطی در زمینه‌های بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی، حفاظت اراضی کشاورزی، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، تخریب، تصرف اراضی ملی، عرضه فرآورده‌های خام دامی خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز و تامین امنیت غذایی در ایام نوروز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و پاسخگویی به شهروندان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی ۲۶ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و تعداد ۲۳ گشت یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در استان به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قرار دارند و این گشت‌ها آماده دریافت هرگونه گزارش مردمی در خصوص تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ملی در سراسر استان هستند.
فتحی اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های ملی و مواردی، چون آتش سوزی جنگل‌های ارسباران و هرگونه دخل و تصرف بر اراضی ملی و مراتع و سایر موضوعاتی که به منابع طبیعی و مراتع مربوط می‌شود، رسیدگی می‌کند.
وی با بیان اینکه براساس اهمیت بحث بازرسی و نظارت بر بازار محصولات اساسی کشاورزی، سامانه ۱۲۴ واحد نظارت و بازرسی بر قیمت محصولات اساسی کشاورزی استان، منتظر شنیدن هرگونه شکایت از بابت گران فروشی، کم فروشی، احتکار محصولات اساسی است افزود: از شهروندان درخواست می‌کنیم هر گونه تخلفات صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، احتکار و سایر موارد را به سامانه‌های ۱۲۴ سازمان صمت یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش دهند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: اکیپ‌های بازرسی در سراسر استان بر سطح بازار اقلام پرمصرف و کالا‌های اساسی مردم به صورت شبانه روزی به ویژه با تشدید فعالیت‌ها در ایام نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان در حال رصد و پایش بازار هستند.
وی گفت: سامانه ارتباطی ۱۵۵۹ از طریق باشگاه کشاورزان نیز خدماتی نظیر اطلاعات هواشناسی، خدمات فنی و مشاوره‌ای در امور زراعی و باغبانی، خدمات پس از فروش نهاده به بهره برداران عضو این باشگاه ارایه می‌شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: به منظور حفظ سلامت مردم در ایام نوروز، سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان آماده دریافت و پیگیری گزارش شهروندان در زمینه هرگونه عرضه فرآورده‌های خام دامی خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز است.
وی در ادامه از آماده باش نیرو‌های مدیریت حفظ نباتات در سازمان و مراکز قرنطینه گیاهی مستقر در گمرکات استان به منظور بازدید و بررسی محموله‌های کشاورزی وارداتی و صادراتی خبرداد و بیان کرد: همچنین به منظور کنترل آفت و مبارزه با آفت سن غلات مدیران و کارشناسان این سازمان بصورت شبانه روز در قالب کشیک‌های نوروزی آماده خدمات رسانی به کشاورزان و بهره برداران بخش هستند و با حضور در مزارع و باغات نسبت به ردیابی افات و بیماری‌ها، بازدید از فروشگاه‌ها و نهالستان‌ها اقدام خواهند کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از عرضه کالا‌های اساسی به مناسبت ماه مبارک رمضان و میوه شب عید با قیمت تنظیم بازار و ۱۵ درصد زیر قیمت بازار از ۲۷ اسفند در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی تعطیل بردار نیست و در ایام نوروز نیز همکاران ما برای تنظیم بازار، تامین شکر و گندم و اقلام پروتئینی  فعالیت خواهند داشت.
انتهای پیام/
خدمات رسانی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ایام نوروز منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار