شورای اسلامی شهر تبریز

لایحه افزایش میزان سهام شهرداری تبریز در بانک شهر به تصویب شورای شهر رسید

1402/12/20 - 13:12 - کد خبر: 110083 نسخه چاپی

نصر: شورای اسلامی شهر تبریز به لایحه افزایش میزان سهام شهرداری تبریز در بانک شهر رای مثبت داد.

به گزارش نصر، پارلمان شهری در یکصدو هشتاد و هشتمین جلسه خود پس از بررسی ابعاد تقنینی و با لحاظ تایید از سوی کمیسیون برنامه و بودجه، لایحه افزایش میزان سهام شهرداری تبریز در بانک شهر را تصویب کرد.
شهردار تبریز در این جلسه با تاکید بر ضرورت افزایش سهام بانک شهر بر اساس تکلیف بانک مرکزی گفت: حفظ سهام شهرداری تبریز نزد بانک شهر با پرداخت۳۲۷ میلیارد تومان محقق می شود.
یعقوب هوشیار با بیان اینکه ۷ درصد سهام بانک شهر به نام شهرداری تبریز است، خاطر نشان کرد: شهرداری تبریز در کنار شهرداری تهران نقش موثری در این بانک دارد و در فرایندهای تصمیم گیری تاثیرگذار است.
وی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در سال جاری به لحاظ منابع درآمدی مطلوب خود از بانک شهر تسهیلات دریافت نکرده است، ادامه داد: در دوره جدید مدیریت شهری، همکاری شهرداری تبریز و بانک شهر وارد ابعاد تازه ای شده است.
هوشیار با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری تبریز هیچگونه بدهی و معوقه به بانک شهر ندارد، تصریح کرد: طی سال ۱۴۰۲ بانک شهر در بخش سرمایه گذاری و برگزاری چند رخداد ورزشی با شهرداری تبریز همکاری کرد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه گفت: برای حفظ سرمایه ۷ درصدی شهرداری تبریز در بانک شهر، ضرورت دارد ۳۲۷ میلیارد تومان پرداخت کنیم تا همچنان آن هفت درصد حفظ شود.
وی افزود: سرمایه ۱۴۰ میلیارد تومانی شهرداری تبریز در بانک شهر طی۱۰ سال اخیر تبدیل به ۱۴۰۰ میلیارد تومان شده است و با حفظ این ۷ درصد، ارزش اعتباری سهام شهرداری بیشتر هم خواهد شد.
انتهای پیام/
لایحه افزایش میزان سهام شهرداری تبریز در بانک شهر به تصویب شورای شهر رسید منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار