کاملی توضیح داد؛

جزئیات استفاده بیماران نادر از خدمات صندوق صعب‌العلاج

1402/12/16 - 15:27 - کد خبر: 109869 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات بیماری های نادر دارای بسته خدمتی تحت پوشش صندوق صعب العلاج را تشریح کرد.

به گزارش نصر، محمداسماعیل کاملی گفت: سازمان بیمه سلامت در صورت ابلاغ بسته‌های خدمتی برای هر یک از بیماری‌های نادر از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت، و ابلاغ اعتبار متناسب با آن، آمادگی اجرای قوانین صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج به منظور بهره مندی بیمه شدگان از مزایای صندوق را دارد.
وی افزود: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج از سال ۱۴۰۱ برخی از بیماری‌های نادر از جمله بیماری بال پروانه‌ای(EB)، دیستروفی های عضلانی، سیستیک فیبروزیس و…، با عنایت به ابلاغ بسته‌های خدمتی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت، در زمان دریافت خدمات در مراکز طرف قرارداد و در صورت استفاده از پنل نسخه نویسی الکترونیک، از مزایای صندوق بهره مند می‌گردند.
کاملی تصریح کرد: برخی از بیماری‌های نادر که فاقد بسته‌های ابلاغی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت هستند از جمله ویلسون، سندروم رت، گیلن باره و…، می‌توانند از مزایای صندوق بر اساس تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق با ارائه مدارک و مستندات هزینه کرد درمان به ادارات کل بیمه سلامت استانی پس از طرح و تأیید در کمیته و کارگروه‌های مربوطه تا سقف معینی در سال از مزایای صندوق بهره مند گردند.
انتهای پیام/
جزئیات استفاده بیماران نادر از خدمات صندوق صعب‌العلاج خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار