استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

تولید ۱۴ میلیون نهال در استان با هدف اجرای سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری

1402/12/15 - 18:59 - کد خبر: 109817 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست راهبردی مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) در حوزه محیط زیست و تاکید بر کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: در راستای عمل به این سیاست ها، امسال ۱۴ میلیون نهال در استان تولید شده است.

به گزارش نصر، مالک رحمتی در آئین درخت کاری مجموعه تفریحی گردشگری عون بن علی ضمن تبریک روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار کرد: باتوجه به سیاست های راهبردی مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت در کشور، تقسیم کاری توسط دولت و وزارت جهادکشاورزی بین استان‌ها انجام شده است.
وی با بیان اینکه امسال در آذربایجان شرقی ۱۴ میلیون نهال تولید شده است، افزود:حفظ طبیعت و محیط زیست یکی از موضوعات حائز اهمیت در استان است به طوری که هوای پاک و  احداث کمربند سبز از جمله عناصر تاثیر گذار در تغییر وضعیت محیط زیستی اقلیم استان محسوب می شود.
استاندار آذربایجان شرقی با ابراز امیدواری از ورود بخش خصوصی در حوزه درختکاری به خصوص در مجموعه های صنعتی استان، تصریح کرد: با تلاش تمامی دست اندر کاران انتظار داریم در حوزه درختکاری با رشد مطلوبی مواجه شویم تا بر پایه اقدامات منسجم شاهد تحقق،  شعار هر ایرانی سه درخت باشیم.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی نیز در این مراسم اظهار کرد:توسعه ۵۰ هکتاری در عون بن علی آغاز و سپس انتخاب بهترین گونه های گیاهی براساس شرایط انجام یافته است و همچنین ۶ هزار نهال نیز برای کاشت در منطقه شرق عون بن علی به سمت دره یاران، خریداری شده است.
بابک دانش پناه با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور با بیان اینکه در این راستا در مجموعه عون بن علی ۲۶ هزار اصله درخت کاشت می شود، خاطر نشان کرد: ۶ هزار اصله درخت در انواع گونه های گیاهی را خود سازمان و مابقی نیز توسط منابع طبیعی استان تامین خواهد شد به طوری که آب این مجموعه با استفاده از مخزن تعبیه شده، تامین می شود.
وی با بیان اینکه امسال سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی برای توسعه زیرساخت های خود ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، یادآور شد: ۱۰ میلیارد تومان نیز برای  کاشت گونه های گیاهی هزینه شده است.
انتهای پیام/
تولید ۱۴ میلیون نهال در استان با هدف اجرای سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار