رئیس هیئت کوهنوردی استان:

تبریز پایتخت توریسم ورزشی کوهنوردی کشور می شود

1402/11/26 - 07:50 - کد خبر: 108667 نسخه چاپی

نصر: میرعلی آقاسیدی در جمع اعضای هیئت رئیسه هیئت کوه نوردی استان با اشاره به پتانسیل های طبیعی منطقه و همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان و شورای شهر تبریز اظهار کرد:امروزه سرمایه گذاری در ورزش و توسعه زیرساخت های مورد نیاز آن باعث رشد سلامت جامعه ، پرورش ورزشکاران نام آور و جذب سرمایه های کلان میشود که به طبع آن رونق اقتصادی نیز با خود برای استان بهمراه خواهد داشت .

به گزارش نصر، رئیس هیئت کوهنوردی استان تنوع بالای زیرشاخه های رشته کوه نوردی و صعودهای ورزشی را عامل مهمی در جذب توامان ورزشکار و سرمایه گذار دانست و افزود:آذربایجان شرقی و شهر کهن تبریز با سابقه درخشان خود همچنان باید جایگاه ویژه خود را در ورزش ایفا کند و این مهم با برنامه ریزی دقیق و نگاه بلند مدت مدیران و متولیان این بخش محقق می شود .  
آقاسیدی با اشاره به صحبت ها و رایزنی هایی که با مسئولین استانی و شورای شهر تبریز جهت احداث و تکمیل طرح های عمرانی و زیرساختی در زمینه توسعه ورزش کوه نوردی و صعودهای ورزشی شده است گفت:طبیعت آذربایجان خواستگاه ورزش کوه نوردی و توسعه تمامی زیر شاخه های آن است،پتانسیل منطقه سهند برای ایجاد دیواره یخی و اسکی تورینگ ، آبشار یخی اهر ، آبگرم های کوهستان های بزقوش سراب و ظرفیت های اسکای رانینگ در برخی از شهرستان ها و ... از جمله عوامل موثر در توسعه کیفی این رشته ورزشی است  به همن منظور با مذاکراتی که با مسئولین شهرستان ها انجام گرفته است مقرر گردیده هر شهرستان نسبت به شرایط ویژه خود برنامه ریزی درستی کرده و با جذب سرمایه گذار بعنوان قطب آن شاخه ورزشی فعالیت نمایند.
وی افزود:همچنین با رایزنی هایی که با اعضای محترم شورا شهر تبریز داشته ایم مطالعات لازم جهت احداث بزرگترین سالن یخ نوردی کشور شروع شده و در تلاشیم در کنار تکمیل نواقصات و تجهیزات سالن سنگنوردی کوثر نام و نقش آذربایجان و تبریز را بعنوان پایتخت ورزش کوه نوردی و صعودهای ورزشی کشور پر آوازه تر کنیم .
محمدرضا جدیری عضو هیئت رئیسه هیئت کوه نوردی استان و مسئول پیگیری سالن کوثر تبریز هم با اشاره به اقدامات انجام یافته جهت رفع نواقص این سالن گفت:خوشبختانه با پیگیری های انجام یافته از سوی هیئت کوه نوردی استان و شهرستان تبریز و درایت مدیرکل ورزش و جوانان استان مدیریت این سالن مجدد به هیئت استان واگذار شد که در اولین گام مشکلات و نواقصات سالن بررسی شده و در تلاش هستیم هر چه سریعتر با رفع موارد این سالن را جهت استفاده ورزشکاران عزیز آماده کنیم.
جدیری افزود: در مرحله اول اقدامات هیترهای گرمایشی سالن تعمیر شده و کار نصب مجدد آن ها در مراحل پایانی است.همچنین برگزاری جلسه با مربیان ورزشی جهت ارتقای رشته صعودهای ورزشی،بررسی موارد مربوط به بیمه سالن و تعیین روش نحوه فعالیت ورزشکاران در این سالن اقدامات بعدی است که در حال پیگیری هستیم و پس از بازگشایی سالن در فاز دوم نسبت به تکمیل تاسیسات و تجهیزات فنی سالن اقدام خواهد شد .  
گفتنی است جلسه هیئت رئیسه هیئت کوه نوردی استان روز چهارشنبه هجدهم بهمن ساعت 18 با حضور رئیس و دیگر اعضاء در محل هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان برگزار گردید.
انتهای پیام/
تبریز پایتخت توریسم ورزشی کوهنوردی کشور می شود منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار