خبر/

آنتالیا و استانبول پربازدید ترین شهرهای جهان

1402/11/23 - 10:44 - کد خبر: 108507 نسخه چاپی

نصر: داده‌های فهرست «100 مقصد برتر گردشگری» برای سال 2023 توسط Euromonitor International، آنتالیا و استانبول را به عنوان دو شهر پربازدید جهان معرفی کرد.

به گزارش نصر، استانبول با ۲۶ درصد افزایش بازدیدکنندگان بین المللی نسبت به سال قبل، در صدر فهرست قرار گرفت و پس از آن لندن با ۱۷ درصد افزایش و دبی با ۱۸ درصد افزایش در رتبه های بعدی قرار گرفتند. بر اساس این گزارش، آنتالیا در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش ۲۹ درصدی بازدیدکنندگان بین المللی را تجربه کرده است.
در حالی که موقعیت پیشرو استانبول در این فهرست با توجه به موقعیت آن به عنوان بزرگترین شهر اروپا از نظر جمعیت تعجب آور نبود، این واقعیت که آنتالیا توانست ۱۶٫۵ میلیون بازدید کننده بین المللی را جذب کند و از جمعیت شهرهای بزرگ مانند پاریس، هنگ کنگ و نیویورک پیشی بگیرد. بسیاری را شگفت زده کرد بی بی سی در این زمینه از آنتالیا به عنوان “گوهر پنهان” یاد کرد. 
تحلیل بی‌بی‌سی با تاکید بر محبوبیت دیرینه آنتالیا در بین آلمانی‌ها، روس‌ها و بریتانیایی‌ها به‌عنوان مقصد سفر، به سخنان مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار جمهوری ترکیه نیز استناد کرد که به قول معروف، «شکی نیست که آنتالیا زیباترین جای دنیا است”
علاوه بر این، بی بی سی بر آمادگی ترکیه برای استقبال بیشتر از گردشگران بین المللی در سال جاری تاکید کرد و از رشد بخش گردشگری سلامت به عنوان یکی دیگر از عوامل جذب بازدیدکنندگان نام برد.
بر اساس داده های موسسه آمار ترکیه، در سال ۲۰۲۲ حدود ۱٫۲ میلیون نفر برای گردشگری سلامت به ترکیه سفر کرده اند که نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش خیره کننده ۳۰۸ درصدی را نشان می دهد.
انتهای پیام/
آنتالیا و استانبول پربازدید ترین شهرهای جهان منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار