رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی آذربایجان‌شرقی

1402/11/18 - 11:42 - کد خبر: 108312 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز با توجه سکون و پایداری نسبی جو، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز دور از انتظار نیست.

به گزارش نصر، «محمد امیدفر»، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای، این وضعیت موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این شهرها می شود.
وی با بیان اینکه در برخی نواحی استان احتمال بروز غبار محلی وجود دارد، اظهار کرد: تمامی گروه های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی تا اواخر هفته از تردد غیرضروری در فضای آزاد به ویژه مناطق آلوده و مرکز شهر خودداری کنند.
رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز جمعه، با گذر امواج تراز میانی جو و افزایش ابر و وزش باد گاهی به نسبت شدید، از میزان آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان کاسته می شود.
امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هریس با دمای منفی چهار درجه و کلیبر با دمای مثبت ۱۰ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به صفر درجه سانتی گراد رسید.
 آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
 انتهای پیام/ 
احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار