دادستان عمومی و انقلاب تبریز خبر داد:

تخریب ویلای ۶۰ میلیارد تومانی در محدوده شهر تبریز

1402/11/12 - 18:00 - کد خبر: 107965 نسخه چاپی

نصر: دادستان عمومی و انقلاب تبریز از تخریب یک ویلای غیرمجاز ۶۰ میلیارد تومانی به وسعت ۶۰۰ مترمربع در محدوده شهر تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، بابک محبوب علیلو در جلسه‌ای که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان امور اراضی برگزار شده بود با تبریک ایام دهه فجر گفت: امنیت غذایی و صیانت از بستر‌های این امنیت موضوع مهمی است که در اقتصاد کشور تاثیرگذار است لذا باید در انجام وظایف در این حوزه حساسیت و دغدغه داشته باشیم و خود را مسئول بدانیم و در راستای رفع دغدغه‌ها پیش برویم.
وی با بیان اینکه یک ویلای غیرمجاز ۶۰ میلیارد تومانی به وسعت ۶۰۰ مترمربع در محدوده شهر تبریز قلع و قمع شد، اظهار کرد: ما اجازه نداریم ذره‌ای به حق الناس تعرض کنیم. اگر محرز می‌شود حقی برای شخصی متصور است اجازه نداریم حتی یک سانتی متر به زمین آن تعرضی کنیم، چون حق الناس حرمت دارد و باید برای مالکیت احترام بگذاریم.
دادستان عمومی و انقلاب تبریز، افزود: کما اینکه به حق الناس نمی‌توانیم تعرض کنیم، به بیت المال هم یکی سانتی متر اجازه تعرضی نداریم چرا که ما نمایندگان بیت المال هستیم و اجازه نداریم تعرض و خیانتی کنیم بلکه باید صیانت کنیم.
علیلو اضافه کرد: بخشی از پرونده‌هایی که به صورت حقوقی یا کیفری در مراجع قضایی مطرح می‌شود، نشات گرفته از اختلاف مالکیت نسبت به اراضی تحت تصرف است.
وی به لزوم تسریع در تعیین تکلیف اراضی اشاره کرد و بیان کرد: این تسریع نباید باعث کاهش دقت شود.
علیلو با اشاره به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، گفت: در این قانون تاکید شده است که ما باید کاربری قانون زراعی و باغی را حفظ کنیم و مجاز نیستیم این اراضی را تخریب نموده و تغییر کاربری دهیم؛ چرا که هدف قانونگذار تامین امنیت غذایی به این وسیله است.
وی افزود: در این حوزه، قانونگذار به سازمان جهادکشاورزی اجازه می‌دهد در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی برای قلع و قمع و جمع آوری مصالح اقدام کند؛ چرا که اگر فردی بدون اخذ مجوز اقدام به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی کرد باید براساس رایی که دادگاه صادر می‌کند، تخریب صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه هر هکتار از اراضی زراعی و باغی که تبدیل به ویلا می‌شود باعث می‌شود تا امنیت غذایی ۲۰ نفر به خطر بیافتد گفت: پیشگیری، فرهنگسازی، اطلاع رسانی، تسهیل و تسریع در صدور مجوز‌ها و اجرای احکام صادره، استفاده از فناوری‌های روز مثل پهباد و سایر تجهیزاتی که به صیانت از اراضی کمک می‌کند، همکاری فرمانداری‌ها با ارائه امکانات برای اجرای احکام از جمله اقداماتی است که باید جدی گرفته شود.
انتهای پیام/
تخریب ویلای ۶۰ میلیارد تومانی در محدوده شهر تبریز منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 13 نظر

پاسخ   باغبان   3 ماه پیش  

خوب شما که به حق الناس تعرض نمیکنید موقع حصار کشی بهش میگفتین موقع ساخت میگفتید چرا بعد از اتمام کار اقدام کردید میدونید این ویلا ها چقدر کارگر جذب می‌کند چقدر اشخاص از این ویلا سازی افراد مرفه نان درمیآورد در حالیکه کشاورز زمین مازاد مصرف را می‌فروشد شما فکر میکنید بعد تخریب کشاورز اونجا دوباره کشاورزی خواهد کرد اون زمین ششصد متر است هیچ گونه کشاورزی در آن محل انجام نخواهد شد فقط به خاطر این قلع و قمع تعدادی از شما و نظام روی گردان خواهند شد چون ظلم کردید

پاسخ   حع محمد پور یقینی   3 ماه پیش  

اول کار مرد قانون خوابیدن یا باید بازار امیر راآتش دستمال تهیه کنیم بعداً بهتر است مصادره دولت خانه سالمندان استفاده کند

پاسخ   مرتضی   3 ماه پیش  

این توجیهات در مورد تخریب اموال مردم قانع کننده نیست .چون در این میان سرمایه های مملکت ازبین میرود چاره دیگری باید اندیشیده شود

پاسخ   احمد   3 ماه پیش  

از ابتدا نباید فرصت ساخت بدن وقتی ساخته شد خراب کردن بباد دادن سرمایه کشور هست زمین الوده شده به سیمان دیگر ارزش کشاورزی ندارد

پاسخ   حسین باباشمسی   3 ماه پیش  

بنده به عنوان یک هم وطن از بی تدبیری مسئولین نظام متاسفم که
در زمان مناسب تصمیمات صحیح اتخاذ نمی‌کنند تا سرمایه ملی
بباد برود.

پاسخ   ع   3 ماه پیش  

ضا یعات ویلا را خریدارم

پاسخ   شاهین   3 ماه پیش  

با سلام این افتخار ندارد ۶۰ میلیارد تومان از سرمایه کشور را با خاک یکسان کردید افتخار دارد گریه دارد به قول خودتان ۶۰۰ متر می توانید گندم بکارید این همه زمین بایرهست آب نیست شما مخالف آبادی هستید

پاسخ   حسن   3 ماه پیش  

سلام پیشگیری بهترازدرمان است مسئولین ذیربط هم بایدمجازاتشوند.

پاسخ   شرافتی   3 ماه پیش  

چرا خراب میکنند اونجا که لم یزرع شده بدن به چند تا خانواده بی خانمان وفقیر وبیسرپرست

پاسخ   علی   3 ماه پیش  

آیا با تخریب آن ویلا و نابود کردن شصت میلیارد سرمایه کشور که با افتخار آن را عنوان میکنید ،زمین آن ویلا زمین کشاورزی یا مرتع شد؟قطعا نه.پس بجای آن باید اولا زمان شروع ساخت باید جلوش را می گرفتید وبا مسولین بی خاصیت اداره کشاورزی برخورد می‌کردید ثانیا با جریمه محیط زیستی مثل تهیه لوله برای انتقال آب به قوریگل یا کاشت درخت و احیای مرتع به حفظ محیط زیست کمک می‌کردید

پاسخ   ناشناس   3 ماه پیش  

اکثر ویلاهای مسیز هروی، بیرق و لیقوان غیر مجاز و در حریم رودخانه هستند. انشاالله در مورد آنها هم اقدام قانونی به عمل خواهد آمد

پاسخ   سید محسن دادگر   3 ماه پیش  

باز انتخابات و خرکردنها

پاسخ   احمدیان   3 ماه پیش  

آقای دادستان متاسفم
اتفاقاً این تخریب‌ها از هر حیث خیلی هم کار اشتباهی است
چون نه تنها تلی از آوار بر جای می گذارد بلکه ......
جهت اثبات عرایضم ، پس از گذشت چند مدتی تشریف ببرید آن ویلاهایی
که تخریب شده ، آثار به جای مانده از آنها را از نزدیک شاهد باشید و صدمات حاصل از آن تنها متوجه شخص نمیشود بلکه بیشتر از این متوجه عموم می‌گردد.
ضمنا این ویلا سازیها اگر اصولی باشد از هر لحاظ خیلی هم به صرفه و به صلاح خواهد بود.چون برعکس نظر عوام اگر با دید وسیع نگاه کنیم این ویلاسازیها نه تنها زمینهای زراعی نما را که فقط یدک زراعی را می کشند و هیچ گونه از زراعت خبری نیست آباد و به قول معروف حتی زراعی هم خواهد کرد چون عملا بنده شاهد آن هستم.
جهت اثبات عرایضم یک منطقه ای را در نظر بگیرید که قبلاً زمین زراعی بوده و فقط اسم زراعی را یدک می‌کشد و بعداً در همان منطقه ویلا سازی شده .
پژوهشیار