رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

ورود سامانه بارشی دیگر به آذربایجان‌ شرقی

1402/11/07 - 11:48 - کد خبر: 107571 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد: سامانه بارشی دیگری از بامداد امروز وارد این استان شده است.

به گزارش نصر، محمد امیدفر گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی به صورت متناوب تا روز دوشنبه این هفته در استان ادامه می‌یابد و موجب بارش باران و برف، وزش باد گاهی به نسبت شدید و بروز مه می‌شود.
وی با اظهار اینکه این سامانه تمام نواحی استان را دربر می‌گیرد اظهار کرد: لغزندگی، یخبندان و اختلال در تردد به ویژه در جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، احتمال سقوط بهمن و کولاک برف، رخداد تندباد‌های لحظه‌ای دور از انتظار نیست.
رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو، آمادگی جهت نمک پاشی و برف روبی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی را خواستار شد.
امیدفر ادامه داد: با توجه به احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک در اثر بروز تندباد‌های لحظه‌ای، محکم کردن سازه‌های سبک و پارک نکردن خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده ضروری است.
آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.
انتهای پیام/
ورود سامانه بارشی دیگر به آذربایجان‌ شرقی منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   م   3 ماه پیش  

عالی
پژوهشیار