خبر/

تجلیل خانه توسعه آذربایجان از عوامل نمایش ثقه الاسلام

1402/10/29 - 17:36 - کد خبر: 107089 نسخه چاپی

نصر: خانه توسعه آذربایجان دراقدام در خور و در راستای حمایت از آثار و ابتکارات فاخر هنری ، فرهنگی از عوامل هنری و اجرایی نمایش ثقه الاسلام تجلیل کرد.

به گزارش نصر، نمایش ثقه الاسلام طی ماه گذشته با حمایت مالی شهرداری منطقه دو تبریز و با کارگردانی هنرمندانه امیر حجازی بازیگر و فعال هنری به مدت 10 روز در تبریز به روی صحنه زفت که به دلیل بار هنری ،‌ تاریخی و نو آوری در طراجی و اجرای آن با اقبال عمومی به ویژه نخبگان و دوستداران فرهنگ و ادب رو به رو شد.
دراین نمایش فارغ ازکلیشه های معمول، گوشه هایی از تاریخ مبارزات مردم آذربایجان علیه استعمار خارجی و استبداد داخلی به شکل هنرمندانه و همراه با نوآوری های تازه در اجرا به زبان هنر به تصویر کشیده شد.
مهندس اکبر تقی زاده عضو هیات مدیره خانه توسعه آذربایجان در برنامه تقدیر از عوامل هنری و اجرایی این نمایش ، ضمن تقدیر از آنان با اشاره به نقش ممتاز و تاریخی آذربایجان در دوره معاصر و شکل گیری ایران عزیز و نقش شخصیت ها و بزرگان علمی و ادبی این خطه در آن پیشنهاد کرد با حمایت خانه توسعه آذربایجان نمایش های مشابه در باره خدمات کلنل پسیان ، مستشارالدوله ، علی مسیو ،‌ رشدیه ،‌باغچه بان ‌، تربیت و ختایی و دها شخصیت فرهنگی و علمی دیگر این خطه تدوین به اجرا در آید. 
در برنامه تجلیل ازعوامل هنری و اجرایی نمایش پقه الاسلام ، لوح تقدیر خانه توسعه آذربایجان با امضاء دکتر محمدعلی سبحان اللهی رییس هیات مدیره خانه و با حضور اعضاء هیات مدیره و نیز تعدادی از فعالان و پیشسکوتان عرصه هنر و نمایش استان به آقایان امیرحجازی کارگردان و بازیگر نقش ثقه الاسلام ، امیر علیزادگان نویسنده متن نمایش ثقه الاسلام ، دکتر موسی علی پور شهردار منطقه دو تبریز و سعید مطلبی معاون مالی و اداری این شهرداری به سبب توجه و اهتمام آنان به حوزه فرهنگ و هنر و حمایتی های ویژه از نمایش مذکور اهدا شد.
خانه توسعه آذربایجان یک تشکل مردم نهاد است که در قالب اتاق فکر دغدغه ها و مطالبات مردم استان را در حوزه های فرهنگی ،‌هنری و عمرانی پیگیری می کند.
هم اکنون دکتر محمدعلی سبحان اللهی ، دکتر محمدرضا پورمحمدی ، حاج صمد حسن زاده  ، مهندس اکبر تقی زاده و دکتر محمدباقر بهشتی اعضا اصلی هیات مدیره این خانه هستند.
انتهای پیام/
تجلیل خانه توسعه آذربایجان از عوامل نمایش ثقه الاسلام منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار