خبر/

بنیاد شهید آذربایجان شرقی تله فیلم شهدای بمباران 27دی دانشگاه تبریز را تولید می کند

1402/10/24 - 14:59 - کد خبر: 106773 نسخه چاپی

نصر: بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تله فیلم «کاش همۀ بچه ها شبیه تو باشند» با موضوع شهدای بمباران 27دی سال 1365 دانشگاه تبریز را تولید می کند.

به گزارش نصر، «غلامرضا علیزاده» سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در نشست هماهنگی و هم اندیشی تولید این تله فیلم که قبل از ظهر امروز، یکشنبه با حضور نمایندگان برخی از دستگاه های اداری استان برگزار شد، اعلام کرد: تهیه کننده و مجری ساخت این تله فیلم، «قربانعلی طاهرفر» از فیلمسازان سرشناس و ناظر پروژه «حسن نجفی» از کارگردانان مطرح استان و کشور هستند. 
وی افزود: مراحل نگارش فیلمنامۀ این تله فیلم به اتمام رسیده و پیش تولید کار به احتمال فراوان از بهمن سال جاری در تبریز کلید خواهد خورد. 
سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولید تله فیلم کاش همۀ بچه ها شبیه تو باشند 8 ماه به طول خواهد انجامید، گفت: سعی می شود نخستین اکران این تله فیلم، با برگزاری مراسمِ سال آیندۀ گرامیداشت شهدای بمباران 27دی دانشگاه تبریز تقارن پیدا کند. 
علیزاده اظهار کرد: این تله فیلم از شبکۀ استانی سیمای آذربایجان شرقی(سهند) روانۀ آنتن خواهد شد ضمن اینکه رایزنی های اولیه برای پخش این اثر از شبکه های سراسری صداوسیما انجام گرفته است. 
وی افزود: یکی از اصلی ترین لوکیشن های «کاش همۀ بچه ها شبیه تو باشند» دانشگاه تبریز است اما سایر مناطق تبریز، بخش هایی از استان کردستان و احتمالاً مقر سابق گروهک منافقین در کمپ اشرف عراق از دیگر لوکیشن های این فیلم تلویزیونی خواهد بود. 
علیزاده با قدردانی از اعلام آمادگی دستگاه های فرهنگی استان برای مشارکت در تولید این تله فیلم فاخر گفت: دستگاه‌ هایی مانند صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، سازمان جهاددانشگاهی استان، دانشگاه تبریز، اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و سازمان بسیج هنرمندان استان برای بهتر به ثمر نشستن این حرکت هنری ارزشمند پای کار آمده اند.
 در این نشست هر یک از حاضران به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون چگونگی تهیه و تولید مطلوب این تله فیلم پرداختند. 
در 27 دي سال 1365 تعدادي از دانشجويان و كارمندان دانشگاه تبريز در زمينه ساخت مهمات در كارگاه دانشكده فني اين دانشگاه در ساعات غيردرسي در حال توليد بخشي از تسليحات مورد نياز رزمندگان اسلام در جبهه‌ها بودند که با بمباران جنون آمیز رژيم بعثي عراق مواجه شدند. 
اين كارگاه در حدود ساعت 10:30 شب با همكاري منافقان مورد هجوم وحشيانه عمّال صدام حسین قرار گرفت و در نتيجه‌ آن، 22 نفر از دانشجويانِ مشغول به فعالیت در كارگاه، شهيد و 8 تَن دیگر نيز مجروح شدند.
انتهای پیام/
بنیاد شهید آذربایجان شرقی تله فیلم شهدای بمباران 27دی دانشگاه تبریز را تولید می کند منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار