معاون هماهنگی امور مناطق شهردار:

نهادینه سازی چارت ناحیه محوری در شهرداری تبریز/ بودجه سال آینده ناحیه محور است

1402/10/17 - 12:11 - کد خبر: 106333 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تبریز با بیان اینکه بر اساس نقشه طرح تفصیلی این کلانشهر باید ۳۶ ناحیه داشته باشد، گفت: تا امروز ۳۰ ناحیه در شهرداری تشکیل و استقرار یافته و ۶ مورد دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش نصر، سیاوش فتح اللهی امروز در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر با ارائه گزارشی در خصوص عملکرد شهرداران نواحی و اثرات مدیریت شهری مبتنی بر ناحیه محوری اظهار کرد: در مناطق دهگانه شهرداری، استقرار ناحیه محوری آغاز شده و متناسب با امکانات منطقه پیشرفت فیزیکی متفاوتی ثبت کرده است.
وی با اشاره به وضعیت استقرار نواحی در منطقه ۱ شهرداری تبریز، افزود: در این منطقه دو ناحیه تشکیل شده و  یک ناحیه نیز در دستور کار قرار دارد. ناحیه حریم این منطقه نیز با سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی تداخل داشته و موارد ناقص نیز برطرف می شود.
معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تبریز در خصوص نواحی منطقه ۲ نیز ضمن اعلام اینکه ساختمان های نواحی چهارگانه این منطقه ملکی شهرداری است، تصریح کرد: بودجه احداث ساختمان نواحی در بودجه سال جاری شهرداری پیش بینی شده و همزمان نیز مقدمات استقرار نواحی آغاز شده است.
سیاوش فتح اللهی ادامه داد: شهرداری منطقه ۳ نیز هر سه ناحیه خود را تشکیل داده ولی هنوز ساختمان آنها احداث نشده است. همچنین پس از حل مشکل ملک در منطقه ۴  اقدام به احداث ساختمان نواحی می شود چرا که بودجه احداث آن برای سال جاری پیش‌بینی شده است.
فتح اللهی با بیان اینکه ناحیه بندی در منطقه ۵ استقرار یافته و کارکنان نواحی این منطقه عملکرد مطلوبی دارند، تصریح کرد: ناحیه های منطقه ۶ نیاز به حل نیروی کار دارد و شهردار تبریز در این مورد هم دستورهای لازم را صادر کردند. همچنین منطقه ۷ تبریز نیز هر چهار ناحیه خود را راه‌اندازی کرده و ساختمان‌های ملکی نواحی این منطقه نیز متعلق به خود شهرداری است.
وی با ذکر اینکه در منطقه ۸ تبریز نیز دو ناحیه مستقر شده و در حال تجهیز و برطرف کردن مشکلات هستیم، گفت: در شهرک خاوران دو ناحیه استقرار و در حال فعالیت بوده و یک ناحیه نیز به زودی راه اندازی خواهد شد. همچنین نواحی منطقه ۱۰ تبریز نیز با ۵۰ نفر نیروی کار در حال خدمت رسانی به شهروندان است.
معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تبریز با بیان اینکه چارت ناحیه محوری در شهرداری نهادینه می شود، خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اهداف در حوزه ناحیه بندی، شیوه نامه ای بین معاونان ستادی شهرداری تدوین می شود چرا که بودجه سال آینده ناحیه محور بوده و بودجه عمرانی در اختیار شهرداران نواحی قرار می گیرد.
به گفته وی، مشکلات پیشرو در خصوص نواحی با درایت شهردار تبریز به صورت دقیق احصا شده و گام های موثری برای حل این موارد برداشته شده است.
انتهای پیام/
نهادینه سازی چارت ناحیه محوری در شهرداری تبریز/ بودجه سال آینده ناحیه محور است منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار