دبیر کارگروه شیر مدارس استان خبر داد:

توزیع شیر در ۳۲۰۱ مدرسه آذربایجان شرقی

1402/10/13 - 11:08 - کد خبر: 106045 نسخه چاپی

نصر: دبیر کارگروه شیر مدارس آذربایجان‌شرقی از توزیع شیر در سه هزار و ۲۰۱ مدرسه استان خبر داد.

به گزارش نصر، تقی‌زاده در جلسه هماهنگی برنامه شیر مدارس ابتدایی گفت: در استان آذربایجان شرقی در ۳۲۰۱ مدرسه دولتی و ابتدایی و در بین بیش از ۳۳۸ هزار دانش آموز توزیع شیر انجام می‌شود.
 تقی‌زاده با اشاره به اینکه هدف از توزیع شیر رفع مشکلات تغذیه‌ای و کمک به سلامت دانش آموزان در مدارس است اظهار کرد: طبق آمار و اطلاعات موجود در ۳۹ منطقه استان آذربایجان شرقی توزیع شیر در مدارس از ماه‌های گذشته در حال انجام است.
 نورآبادی رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند طراحی و ابلاغ اجرای دستورالعمل برنامه ملی شیر مدرسه به دبیرخانه‌های سلامت و امنیت غذایی استان به اهمیت نظارت بر توزیع شیر در مدارس استان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جلسه ایجاد هماهنگی بین بخشی در اجرای طرح موثر توزیع شیر در مدارس ابتدایی و حل چالش‌های مدیریتی و راهبردی این برنامه است.
وی افزود: در طرح و برنامه ملی توزیع شیر در مدارس استان دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان در مراحل سیاستگذاری، تولید، توزیع، مصرف، حمل و آموزش نقش نظارتی و هماهنگی بین بخشی را برعهده دارد.
 نورآبادی افزود: طبق ابلاغیه دستور العمل برنامه ملی شیر مدارس، توزیع شیر استریل از کارخانه‌های مورد تایید معاونت غذا ودارو و اداره استاندارد استان انجام می‌شود و مسئولیت دریافت شیر پاستوریزه در مدارس با رعایت زنجیره سرد و ضوابط بهداشتی بر عهده مدیران مدارس است.
انتهای پیام/
توزیع شیر در ۳۲۰۱ مدرسه آذربایجان شرقی منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار