شهردار تبریز؛

درآمدهای پایدار شهرداری تبریز به ۲۵ درصد رسید

1402/10/05 - 16:45 - کد خبر: 105490 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز با اشاره به اینکه در سال جاری میزان درآمدهای پایدار شهرداری به ۲۵ درصد رسیده است، گفت: تلاش می کنیم در سال آینده درآمدهای پایدار خود را به ۳۰ درصد و معادل ۱۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

به گزارش نصر، «یعقوب هوشیار» روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی و گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه ۹۰ درصد از بودجه ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی سال جاری شهرداری این کلانشهر محقق شده است، اظهار کرد: ۱۴۰ هزار میلیارد ریال از بودجه برای طرح های عمرانی تخصیص یافته که از این میزان فقط ۴۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه حمل و نقل عمومی به قطار شهری اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد از بودجه سال جاری شهرداری تبریز عمرانی است، ادامه داد: در دو سال گذشته سه هزار طرح عمرانی در سطح شهر اجرایی شده است که از این تعداد حدود ۷۰ طرح کلان است.

پیش بینی بودجه ۳۰۰ هزار میلیارد ریالی شهرداری تبریز برای سال ۱۴۰۳
شهردار تبریز گفت: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای شهرداری تبریز در سال آینده پیش بینی شده است که تلاش می شود ۸۰ درصد آن در بخش عمرانی و ۲۰ درصد در بخش جاری اختصاص یابد.
وی اظهار کرد: برای نخستین بار صندوق ذخیره سرمایه گذاری در شهرداری تبریز راه اندازی شده است و سه درصد درآمدهای نقدی و ۲۰ درصد درآمد طرح های سرمایه گذاری به این صندوق واریز می شود.
شهردار تبریز گفت: منابع این صندوق قابل دسترسی برای هزینه های عمرانی و جاری نبوده بلکه فقط مربوط به رشد حوزه سرمایه گذاری است و بعد از پنج سال کل هزینه های جاری شهرداری تبریز به جای استفاده از منابع مردمی از محل طرح های سرمایه گذاری تامین خواهد شد.
هوشیار، افزود: در زمان کنونی سه هزار میلیارد ریال از محل این صندوق در حوزه سرمایه گذاری استفاده شده است و تا پایان سال این منابع به ۶ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد بر این اساس روند افزایشی منابع این صندوق رشد خواهد کرد و پیش بینی می شود تا یک دهه آینده این صندوق چنان قوت بگیرد که بتواند کل بودجه شهرداری تبریز را تامین کند.

کارخانه سوم تولید آسفالت تبریز به ظرفیت روزانه ۱۶۰ تن در حال راه اندازی است
هوشیار همچنین با اشاره به اینکه کارخانه سوم تولید آسفالت در تبریز به ظرفیت روزانه ۱۶۰ تن در حال راه اندازی است، ادامه داد: برای خرید ماشین آلات این کارخانه ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و در حال نصب است.
وی با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای شهرداری تبریز در سال آینده، توسعه خدمات شهری است، یادآور شد: بر این اساس بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در حوزه آسفالت هزینه می شود.
شهردار تبریز همچنین گفت: امسال در حوزه آسفالت شهری ۳۰۰ هزار تن به ارزش پنج هزار میلیارد ریال در سطح شهر به ویژه در مناطق محروم توزیع شده است.
شهردار تبریز با بیان اینکه به طور متوسط روزانه حدود دو هزار تن آسفالت ریزی در سطح این شهر انجام می شود، گفت: برای افزایش عمر مفید آسفالت در سطح شهر از سال گذشته نمک پاشی در فصل زمستان حذف و استفاده از محلول، جایگزین آن شد.
هوشیار، با اشاره به اینکه جمع شدگی آسفالت در برخی مسیرها به ویژه مسیرهای حرکت اتوبوس های تندرو (B.R.T) به علت پایین بودن کیفیت مصالح معادن استان است، افزود: مصالح معادن منطقه بیشتر رودخانه ای و غیرآهکی است که تراکم و وزن مخصوص پایینی دارد بنابراین کیفیت آسفالت تهیه شده با این مصالح نیز پایین می آید.
وی با بیان اینکه افزایش یکسال عمر مفید آسفالت موجب صرفه جویی ۱۰ هزار میلیارد ریالی هزینه عمرانی شهرداری می شود، افزود: بنابراین شهرداری تلاش می کند با همکاری پتروشیمی تبریز از ماده ای برای افزایش مقاومت آسفالت و عمر مفید آن استفاده کند.
شهردار تبریز با بیان اینکه در مسیرهای بی آر تی تبریز ۶۰ دستگاه اتوبوس تردد می کند، گفت: در سال آینده بر اساس زمان بندی، تمام ایستگاه های اتوبوس های تندرو به جای آسفالت، سنگ فرش می شود تا از جمع شدگی آسفالت در این ایستگاه ها جلوگیری شود.
هوشیار، اجرا و ساخت پنج روگذر در قراملک، تقاطع خاوران، حیدرآباد، معلم و شهید حیدری ولایت را از طرح های مهم در دست اجرای عمرانی شهرداری تبریز در سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: هوشمندسازی و اجرای فیبرنوری، توسعه و نصب دوربین های نظارتی در سطح شهر، ساخت مرکز مونیتورینگ (کنترل) و مدیریت بحران و مجموعه پردیس رسانه ای از طرح های اولویت دار شهرداری است.
وی اجرای ۵۵ طرح ورزشی را از دیگر طرح های سال جاری اعلام کرد و یادآور شد: یکی از طرح های ویژه شهرداری مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب است که حدود ۸۰ درصد از تملک این طرح تمام و عملیات اجرای آن نیز آغاز شده است.
شهردار تبریز با بیان اینکه این طرح با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال اجرا می شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود در خرداد ماه سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.
هوشیار، افزود: با بهره برداری از این طرح بخشی از دغدغه های خدمات رسانی در مواقع بحران برای شمال تبریز رفع و قسمت عمده ای از سکونتگاه های غیررسمی این شهر نیز با ساخت شهرک جوانان رفع می شود.
شهردار تبریز امروز از بخش های مختلف خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز بازدید کرد.
کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری، ۳۵ ناحیه شهری و سازمان های زیرمجموعه است.
انتهای پیام/
درآمدهای پایدار شهرداری تبریز به ۲۵ درصد رسید خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار