معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

تمهید حدود ۳ هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس در استان

1402/10/03 - 10:13 - کد خبر: 105284 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سه هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رای، برای انتخابات مجلس در استان، پیش بینی شده است.

به گزارش نصر، یکصدو شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و با محوریت بررسی نتایج نظرسنجی و حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی ده هزار شهید آذربایجان شرقی گفت: اخیرا سردار عباس قلیزاده به عنوان فرمانده موفق در سطح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی شدند و در ستاد کل نیرو‌های مسلح از ایشان تجلیل به عمل آمد این موفقیت را به آحاد کارکنان سپاه عاشورا و مردم شریف استان تبریک عرض می‌کنیم.
 تراب محمدی معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند اجرای انتخابات در استان گفت: در سطح استان در ۵۰ حوزه انتخابیه رای گیری می‌شود و کل ثبت نام گنندگان دو هزار و ۴۹۶ نفر است که یک هزار و۳۲۳ نفر نهایی شده است و کل شعبات انتخابات سه هزار و ۵۲۱ شعبه خواهد بود.
 وی با اشاره به اینکه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت از منویات مقام معظم رهبری در انتخابات است، گفت: آذربایجان شرقی در کل دوره‌های ۱۱ گانه مجلس شورای اسلامی وضعیت خوبی داشته است و حدود ۴۲/۸۳ درصد مشارکت داشته است.
 تراب محمدی با تاکید بر اینکه بحث رعایت عدالت انتخاباتی برای همگان اجرا می‌شود، گفت: استفاده از امکانات دولتی در اختیار داوطلبان به صورت عادلانه قرار خواهد گرفت.
 رضایی مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، گفت: تفاوت امسال با سال‌ های گذشته این است که ما فرستنده‌ های جدیدی برای هر حوزه انتخابیه نصب می‌کنیم و بررسی‌ ها نشان می‌ دهد تعداد حوزه‌ های انتخابیه استان ما در رتبه اول است لذا کار ما سخت می‌شود و باید خوراک این ۱۳ فرستنده راتامین کنیم.
 وی افزود: برای همه این‌ها باید جدول و قرعه کشی تعیین شود و نکاتی است که باید به اطلاع نامزد‌های انتخاباتی برسد؛ آمادگی کامل و برنامه ریزی کافی انجام گرفته و در همه بخش‌های صداوسیما در دوره تبیین، اهمیت حضور مردم و کلیات انتخابات هستیم و سپس به دوره تبلیغی و آرامش بخشی، وارد می‌شویم.
میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: بسته‌ها و بودجه‌های فرهنگی بودجه ۱۴۰۳ تقدیم مجلس شده و ما هم تا چهار دی ماه فرصت ثبت پیشنهاد‌ها را داریم و خبر خوب اینکه دولت در احکام بودجه یک درصد از اعتبارات کل دستگاه‌ها را در اختیار مباحث فرهنگی جهت ارتقای فرهنگ اسلامی و تحکیم خانواده و فرزندآوری قرار داده است.
انتهای پیام/
تمهید حدود ۳ هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس در استان منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار