وضعیت ترافیکی جنوب غرب تبریز بهبود می یابد؛

اجرای ۶۲ هزار مترطول خط کشی محوری و ۳هزار مترمربع خط کشی دوجزئی در جنوب غرب تبریز

1402/09/25 - 14:35 - کد خبر: 104912 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه ۷ تبریز از اجرای اقدامات ترافیکی متنوع در راستای رفع گره های ترافیکی و کاهش بار ترافیکی در جنوب غرب تبریز خبر داد.

 به گزارش نصر، اصغر آدی بیگ با اشاره به رفع گره های ترافیکی چندین ساله جنوب غرب تبریز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز در نقاط مختلف سطح حوزه استحفاظی شهرداری منطقه هفت تبریز، بیش از ۶۲ هزار متر طول خط‌کشی محوری با نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه اجرا شده است.
وی هدف از انجام پروژه‌های ترافیکی را اطلاع‌رسانی لازم و کافی به رانندگان در مسیرها برای جلوگیری از وقوع تصادفات احتمالی برای عابران پیاده، ایمن‌سازی هر چه بیشتر برای سفرهای درون شهری و ایجاد بستری امن، مطلوب، راحت و روان برای تردد خودروها در معابر فرعی و اصلی ذکر کرد.
آدی بیگ خط‌ کشی محوری اجرا شده را شامل خط‌کشی‌های منقطع و ممتد لازم در نقاط مورد نیاز سطح حوزه عنوان کرد و افزود: این خط‌کشی‌ها با استفاده از رنگ سرد ترافیکی با نظارت معاونت اداره حمل و نقل و ترافیک منطقه و توسط پیمانکاران انجام گرفته است.
شهردار منطقه ۷ تبریز با اشاره به اینکه اجرای خطوط ترافیکی بر روی سرعتکاه ها در راستای ایجاد ایمنی و حفظ سلامت رانندگان و عابران پیاده و پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی است، افزود: خط کشی های دوجزیی با رنگ گرم برای عابر پیاده و سرعتگاه های سطح منطقه به متراژ ۳هزار متر مربع و با هزینه بالغ ۱۵میلیارد ریال انجام گرفته است.
وی ادامه داد: ۲ هزار و ۸۹۸ عدد گل میخ، بشکه، سیلندر های پلاستیکی، جدا کننده و تابلوهای اطلاعاتی و انتظامی در راستای اجرای طرح های ترافیکی و ایجاد ایمنی در طول مسیر های اصلی توسط معاونت حمل و نقل و ترافیکی منطقه در طول هشت ماه اول سال جاری نصب شده است.
آدی بیگ با اشاره به ایمن سازی ۶۰۰ مترمربعی مدارس، عنوان کرد: خط کشی عرضی که شامل پیاده گذر، سرعتکاه، علائم افقی و نوشتاری است، به متراژ یک هزار متر مربع صورت گرفته است.
آدی‌بیگ در ادامه اظهار کرد: در تمام شهرها، تصادفات ترافیکی از عمده مشکلاتی است که ایمنی عمومی شهروندان را به خطر انداخته و علاوه بر خسارات جانی و مالی ناشی از آن، همواره یکی از عوارض ناگوار در حوزه رانندگی است و روان سازی جریان ترافیکی یکی از مهمترین روش‌های مؤثر در بهبود کیفیت تردد است.
وی افزود: با توجه به لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت کاهش بار ترافیکی در میدان امام حسین(ع) به عنوان میدان پرتردد، شهرداری منطقه ۷ تبریز با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک، اقدام به نصب چراغ راهنما و رانندگی در این میدان نمود.
آدی‌بیگ با اشاره به روان‌سازی و رفع گره‌های ترافیکی در معابر، در جهت بهبود کیفیت زندگی شهری، افزود: عملیات اصلاح هندسی در میدان امام حسین (ع) نیز با هدف کاهش تصادفات و سهولت در تردد وسایل نقلیه توسط شهرداری منطقه ۷ در میدان امام حسین(ع) به سمت چهارراه لاله نیز پیشتر انجام شده است.
شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه افزود: تعریف زیرساخت های ترافیکی با توجه به تغییر و تحولات شهر امری ضروری است و رسیدن به برنامه های جامع در خصوص رفع معضل ترافیکی نیاز به مولفه های مختلفی دارد.
آدی بیگ گفت: کاهش بار ترافیک در سطح تبریز یکی از برنامه های ویژه شهرداری می باشد که در این منطقه اجرای پروژه دوبانده کردن وادی رحمت در همین راستا اجرا می شود و کاهش بار ترافیک ورودی جنوب غرب تبریز نیز از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است که تمهیداتی از طرف شهرداری منطقه ۷ تبریز صورت می گیرد.
آدی‌بیگ در ادامه با تاکید بر نگاه ویژه شهرداری به امر ساماندهی ترافیک میدان تره بار تبریز، گفت: اقداماتی برای تعویض تابلوهای ترافیکی و راهنما صورت گرفته و علاوه بر آن اصلاح هندسی در این محور با هدف رفع گره های ترافیکی و تسهیل در امر تردد در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و عملیات نهایی آن در حال اجرا می باشد.
وی اظهار کرد: اجرای اصلاحات هندسی در نقاط حادثه‌خیز و پرخطر از جمله راهکارهای ارائه شده جهت تحقق اهداف مدیریت ترافیک شهری است. 
شهردار منطقه ۷ تبریز ادامه داد: هدف از این عملیات که یکی از مصوبات قرارهای خدمت شهرداری تبریز می باشد حل مشکلات ترافیکی، طی درخواست و مکاتبات مردمی می باشد.
آدی بیگ با اشاره به طول ۷۰۰ متری مسیر، افزود: پیش بینی می شود با اجرای این پروژه معضلات چندین ساله خودروهای باری که از شهرهای مختلف کشور به این مکان تردد دائمی دارند و ساعت ها درگیر ترافیک این محل می شدند رفع گردد.
شهردار منطقه ۷ تبریز با اشاره به احداث پارکینگ ۱۰هزار مترمربعی اطراف میدان میوه و تره بار در سال آینده، افزود: با احداث این پارکینگ، می‌توان خودروهای سنگین اطراف میدان را که از شهرها و استانهای دیگر بصورت روزانه مراجعه کرده و باعث ایجاد بخشی از ترافیک می‌شوند، انتقال داد.
شهردار منطقه ۷ تبریز اظهار کرد: یکی از دغدغه های همشهریان و میهمانانی که از اتوبان تبریز- آذرشهر تردد می کنند مخصوصا در مسیر تراکتورسازی اکثرا تاخیر ترافیکی و مشکلات ناشی از آن است، در همین راستا حدود دو ماه است که با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور پایش ها را شروع کرده ایم، توسط هلی شات از ساعت‌های متعدد ترافیک تصویربرداری شده تا به صورت مستند بررسی کنیم و در نتیجه به بررسی گره های کور ترافیکی بپردازیم.
وی ادامه داد:  به دلیل رفتارهای نامناسب برخی شهروندان که باند کندرو جاده تبریز آذرشهر را تبدیل به بارانداز کرده اند باعث شده تا یکسری مشکلات جانبی ایجاد شود از این‌رو جلسات متعددی با هیات امنای میدان تره بار داشتیم که انتظار داریم که با همکاری همدیگر، بحث نرم افزاری را حل کنیم، البته به این نتیجه رسیده ایم که زیر پل تراکتورسازی به خاطر جابجایی پرسنل در ساعات پیک ترافیک، یکی از عوامل مهم ترافیکی این محل بوده که یکی از گره های ترافیکی به شمار می‌رود و جلساتی نیز در این خصوص با مدیران این شرکت انجام گرفته است.
وی ادامه داد: شرکت تراکتورسازی در راستای کاهش بار ترافیکی جنوب غرب تبریز نیاز به تغییر ساعات ورود و خروج کارکنان می باشد و با توجه به اینکه این شرکت دارای چندین درب خروجی است، تمهیداتی برای خروج کارکنان از درب های مختلف انجام شود.
آدی‌بیگ عنوان کرد: مشکل اصلی که حسب دستور شهردار کلانشهر تبریز در دست بررسی است و پیگیر آن نیز هستیم موضوع خودرو های سنگین و نیمه سنگینی است که از طریق محور آذرشهر به سمت صوفیان تردد می کنند و مجبور هستند که از طرف پل تراکتور دور زده و از طریق اتوبان کسایی و از طریق لاله به سمت صوفیان حرکت کنند. 
وی اضافه کرد: با پیگیری های مجموعه ترافیک و همکاران شهرداری منطقه هفت، شهردار کلانشهر تبریز و شورا و معاون فنی و عمرانی استانداری در کمیته فنی، رمپ و لوپ پارک چشم انداز واقع در دیزل آباد مشخص شده و در برنامه کاری شهرداری منطقه قرار دارد، اگر این دو رمپ و لوپ در آنجا شود و خودروهای سنگین، مستقیم از طریق مسیر مقابل چشم انداز به طرف صوفیان حرکت کنند قطعا ۳۰- ۴۰ درصد خودروهای سنگین در این محور کاهش می یابد.
شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از مسیرگشایی خیابان شهید صمدی به مساحت ۶۵ هزارمتر مربع  که در فاز اول که در مرحله فراخوان و تملک برای اجرا در سال آتی با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: هدف از اجرای پروژه کنترل و مدیریت بار ترافیکی این محور، علی الخصوص بار ترافیکی ناشی از ورودی خودروهایی که از سهند وارد تبریز می شوند.
آدی بیگ ادامه داد: پیش بینی می شود با اتمام این پروژه که اتوبان سهند را به میدان شهدای لاله وصل می کند علاوه بر اینکه موجب کاهش بخشی از بار ترافیکی محور می شود، باعث سهولت تردد شهروندان در این مسیر و دسترسی به مترو می شود.
انتهای پیام/
اجرای ۶۲ هزار مترطول خط کشی محوری و ۳هزار مترمربع خط کشی دوجزئی در جنوب غرب تبریز منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار